Tegnap használatba vették a dolgozók azt a gyalogos átjárót, amelyet a vasútállomás felől nyitott a kivitelező a Batta Tudományos és Technológiai Park, azon belül is a Műszerész köz felé.
Vezér Mihály a helyszínen hangsúlyozta: óriási öröm és megkönnyebbülés, hogy már senkinek a biztonságáért nem kell aggódni az átjárás miatt. Biztonságossá és legálissá vált a közvetlen gyalogos, kerékpáros közlekedés. Hosszas és intenzív egyeztetés eredménye, hogy a vasútépítést kivitelező cég a tervezettnél jóval hamarabb kiépítette az állomás felőli átjárót.
Ez a tervek szerint augusztus végéig marad változatlan helyen. Akkor a vasúti beruházás miatt a kivitelező néhány tíz méterrel délebbre helyezi majd, de az ipari parki szakasz változatlan marad és továbbra is a Műszerész utcába torkollik majd.
Nagyon fontos, hogy a jövőben senki se használja a korábbi, tavaly augusztusban lezárt Iparos úti átjárót, amelyen a közlekedés balesetveszélyes – emelte ki a városvezető. Hozzátette: várhatóan augusztustól, busszal is ki lehet majd járni az ipari parkba. Az önkormányzat ugyanis megállapodást készít elő a VOLÁN-nal az érintett munkavállalók érdekében. A busztársaság három alternatívát javasolt a terület tömegközlekedésbe való bekapcsolására, amelyek közül a városvezetés leginkább azt preferálja, amely szerint az ipari park állandó megállóként szerepelne a menetrendben. Ehhez átmenetileg havi egy-másfél millió forinttal kell hozzájárulnia a városnak, amely összeg az utasszám és a járatok rentabilitásának emelkedésével csökkenthet.
Vezér Mihály kiemelte: az ipari parki üzemek és dolgozók értéket, adóbevételt termelnek a városnak, úgy tisztességes, hogy a város is tegye meg értük, amit lehet.
Mint arról korábban már beszámoltunk, eredetileg a peronok alatti aluljáró vezetett volna át a vasútállomásról az ipari park felé, a beruházó Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. azonban a költségek csökkentése végett ennek az elhagyásáról határozott. Az önkormányzat azonban lehetőség szerint megépítené.
A NIF tavaly augusztus végén zárta le az Iparos úti vasúti átjárót, amelyet a vasútfejlesztési projekt részeként átépítenek. Elvileg ennek elkészültéig – 2020-ig - csak a 6-os út felől lehetett volna megközelíteni az ipari parkot, amely a gyalogosan vagy kerékpárral bejáró munkavállalók számára nagy kerülőt jelentett és nem is volt biztonságos. Arról nem is beszélve, hogy sokan továbbra is a régi, lezárt átjárót használták, amely nemcsak szabálytalan, hanem kifejezetten veszélyes volt.
Vezér Mihály már augusztusban kérte a NIF projektvezetőjét, hogy eltekintve az ideiglenes megoldásoktól, a vasútfejlesztés során építeni tervezett aluljárót mielőbb nyissák meg az Ipari Park felé, ezáltal is biztosítva a százhalombattai lakosság számára a munka- és lakóhelyük közötti könnyebb, gyorsabb és biztonságosabb közlekedést. "Sok munka van a jelenlegi kompromisszumban" – fogalmazott a tegnap megnyitott felszíni átjáró megtekintésekor.
Megjegyezte azt is, a közlekedés továbbra is figyelmet követel a résztvevőktől, hiszen – ha kijelölt és biztonságosan kialakított átjárón keresztül is, de - működő vasútállomáson kell átkelni, amely jelenleg még építési terület is.