A várva várt napsütés és felmelegedés helyett téli faggyal, hóeséssel és viharos széllel érkezett március idusa Magyarországra. A vihar és hatalmas hótorlaszok miatt gyakorlatilag megbénult az ország, az M1-es leállt, ezrek éjszakáztak az autópályán. Harminc települést elzárt a külvilágtól a hó, 160 településen nem volt áram. Az ország lakossága példát mutatott összefogásból, számosan tettek különféle felajánlást és segítették azokat, akik elakadtak a hóviharban.
A százhalombattai speciális mentők 14-én délután kapták az első riasztást a Fejér megyei katasztrófavédelemtől, amely után egy tűzoltóautóval és négyfős egységgel indultak a 7-es és a 81-es főút mentesítésére. Feladatuk az volt, hogy jussanak el Söréd helységig, és közben szabadítsák ki a hóban rekedt járműveket, szüntessék meg a forgalmi akadályokat. Több teher- és személyautót, valamint közszolgálati járművet segítettek ki a hóból, de csak Söréd közelébe jutottak el. Másnap délutánra kettőre tértek vissza a laktanyába.
Ugyancsak 15-én az egyesület másik tűzoltó egysége két terepjáróval és egy helyi építőipari cég, a Tátra-Bill Kft. által felajánlott hókotróval, valamint sofőrrel a helyi utak hómentesítésében közreműködött Kecskés Zsolt védelmi referens közreműködése mellett. Elakadt autóst csak a Szabadság úton kellett menteni, az egység a battai mellett az ercsi és ráckeresztúri utakat is bejárta és mentesítette.
Délután kettőkor váltóegység indult el, ezúttal Pusztaszabolcs, Besnyő és Iváncsa településekre. Egyebek mellett az áramszolgáltató elakadt járműveit mentették ki a hóból és több kisebb mellékutat kotortak le.
Az egyesület speciális mentő egysége több civil kezdeményezést összefogva mentőcsapatot szervezett 15-én, amelyhez százhalombattai és érdi önkéntesek, polgárőrök is csatlakoztak, emellett Gergely István olimpiai bajnok vízilabdázó is a hat terepjáróból és 18 fős legénységből álló konvojjal utazott. A katasztrófavédelmi igazgatóság kérésére az M1-es főútra indultak el az esti órákban. Vitték a különféle civil felajánlásokat, szendvicset, teát, takarókat és az ercsi kenyérgyár adományát, száz kilogramm kenyeret, amelyet külön erre a célra csomagoltak. Minden út mentén veszteglő járműnél megálltak, mindenkitől megkérdezték, van-e szüksége segítségre. Több esetben éppen azok szorultak rájuk, akik maguk is segíteni indultak, több rendőr ekkorra már 24 órája irányította a forgalmat, de az egészségügyi csoportnak olyan katonai nehézgépkezelőt is el kellett látnia, aki 48 órája dolgozott már megállás nélkül.
Két komolyabb akadály elhárításában vettek részt. Tatabánya környékén kamiont mentettek, a 91-es kilométernél, Komárom után pedig több autó vesztegelt már 10-12 órája, amikor odaértek. A két kilométeres torlódáson negyven perc alatt jutottak át, majd kézi erővel kezdték meg az utak szélesítését mintegy 100 méteres szakaszon. Mire elkészültek, a rendőrök is megérkeztek, irányításukkal, váltakoztatva indulhatott el a forgalom.
Éjjel negyed háromra értek az Ács-Bábolna felhajtóhoz, ahol egy osztrák hókotró akadt el, amelyet kiszabadítottak.
A 83-as kilométeren átvágott szalagkorláton áttértek az autópálya másik oldalára, és elindultak visszafelé. Ezen a szakaszon még nem volt járható az út, két hókotró nyomán haladtak, reggel nyolcig több kamiont és egyéb járművet szabadítottak ki a hóból. 16-án délelőtt értek haza.
Andorkó Tibor köszönetét fejezte ki egyesülete munkatársainak, a mentősöknek és tűzoltóknak, az önkéntes segítőknek, a polgárőröknek, akik részt vettek a mentőakciókban.
Az 1848-as forradalom és szabadságharc tiszteletére tervezett városi ünnepséget a közlekedés nehézségei és az áramszolgáltatás ingadozása miatt lemondták a szervezők. A továbbiakról később intézkednek.