Betér a családanya a bevásárlóközpontba, hogy megvásárolja az ebédhez valót. Azt tervezi, hogy főz egy csirkeaprólék-levest, karikára vágott sárgarépával, a végén pedig ecetes tojássárgájával behabarja. Ideális étel, a család minden tagja szereti.
Nem létezik, hogy egy bevásárlóközpontban ne legyen sárgarépa. Biztosan csak elfogyott a kinti készlet, ki kellene hozni a raktárból. Ekkor tapasztalja meg a vevő, milyen a plázamagány. Az egész zöldségesreszorton nem talál eladót, kísérletet tesz a pult mögött álló alkalmazottaknál, de azok csak a vállukat vonogatják: nem tudják, kihez tartozik, arról pedig végképp fogalmuk sincs, merre lehet az illetékes.
A vevő most már példa értékűnek tekinti az előállt helyzetet, és úgy érzi, állampolgári, sőt, emberi jogai forognak kockán. Föl-alá kóvályog a bevásárlókocsijával, mígnem felfedez egy főnök-gyanús embert, akin nincs kabát, tehát nem a külső világból való, ráadásul kitűzőt is visel. Nekiszögezi hát a kérdést: van répa, vagy nincs?
A kérdezett megbocsátó mosollyal vezeti a vevőt a zöldségesrészhez, arcán ott ül a meggyőződés, hogy ezek a vásárlók semmit sem találnak, ám hamarosan ő maga is látja, hogy valóban nincs répa. Semmi baj – nyugtatja meg a vevőt -, mindjárt intézkedik. Előveszi a mobilt, értekezik valakivel: akkor ki kellene írni, hogy átmeneti készlethiány, nem? – kérdezi, de nyilván ez lehetetlen, mert így folytatja: értem!
A vevő kap egy udvarias útbaigazítást: jöjjön el holnap. Mondhatnák azt is, főzzön valami mást.
Vagy esetleg menjen el egy másik üzletbe.


