Csontketrec

  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img

Saját élményű színházi nevelési foglalkozást mutatott be pedagógusok számára a Kerekasztal társulat január 23-án a százhalombattai Barátság Kulturális Központban.

Az 1992-ben alakult Kerekasztal Színházi Nevelési Központ általános és középiskolás korosztálynak kínál színdarabokat és azokat drámapedagógiai módszerekkel feldolgozó foglalkozásokat, elsősorban székhelyén, a budapesti Marczibányi Művelődési Központban, de előadásaikat szívesen viszik vidékre is.

Ezúttal a régióból érkezett több mint húsz pedagógus számára mutatták be az eredetileg 7-9. évfolyamos diákok számára összeállított foglalkozást, amit felvezető kérdésekkel indított Hajós Zsuzsa, a bemutatott darab rendezője.


A Geoff Gillham által írt háromszereplős, mindössze félórás jelenet egy megrázó szituáció közepébe, nyitott lehetőségek közé helyezte a nézőket. Ezt követően a közönség három csoportban, egy-egy színész köré gyűlve bonthatta ki az egyes szimbólumokat, motivációkat és keresték a válaszokat a darab által felvetett kérdésekre. Lezárásul a hallgatóságból önként jelentkezők játszottak el egy lehetséges befejezést.


A Csontketrec című előadáshoz kapcsolódó színházi nevelési foglalkozás az otthon, a szabadság és a felelősség témakörét vizsgálja. A pedagógusok egy olyan eszközzel találkozhattak, aminek segítségével a diákokból értő színházlátogatót, a világ kérdéseire nyitott és megoldást kereső fiatalokat nevelhetnek.

A tanárok között akadtak, akik jártak már osztályaikkal a Kerekasztal társulat foglalkozásán. Elmondták, milyen érdekes volt más megvilágításban látni diákjaikat, olyan kérdezési módot tapasztalhattak meg, ami számukra is meglepő módon nyitotta meg a diákokat, akik átélhették, hogy szavaiknak, döntéseiknek valódi súlya van. "Itt nincsenek rossz válaszok – mondta Hajós Zsuzsa."


Nagyon fontos azonban az előzetes felkészítés, mivel a bemutatott darabok minden esetben valamilyen extrém, sarkított helyzetet mutatnak be, hiszen a cél, hogy érzelmileg felkavarják, gondolkodásra, kérdésekre ösztönözzék a hallgatóságot. Az élményt utána még sokáig lehet elemezni, új kapukat nyithat meg a pedagógus és diák viszonyban, illetve a gyerekekben egymás iránt és önmagukban is.

A Barátság Kulturális Központ szándéka, hogy erősítse színházi kínálatát, különös tekintettel a diák korosztály számára. Régóta igyekeznek bevonni a helyi és környékbeli iskolákat, új terveik szerint a közeljövőben délután 2-3 órai kezdettel kínálnak számukra előadásokat. A régióból érkezett pedagógusok megerősítették, hogy nekik is kényelmesebb lenne ide eljönni, mint a budapesti színházakba beutazni.

Hozzászólás

E-mail címe rejtve marad. A kötelező mezők *-al vannak jelölve.

Megszakítás

Legfrissebb cikkek

Képtárak

Kategóriák