Erasmus+-projektek a SZISZKI-ben a 2022-2023. tanévben

  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img

Az Erasmus-projektek hosszú ideje adnak lehetőséget különböző országok diákjainak az ismerkedésre, a tapasztalatcserére. A SZISZKI-ben két projekt köré épült a tanév: az egyiket zártuk, a másikat pedig az év elején indítottuk. Mindkettőben partneriskolaként vett részt az iskola.


 

GENERATION CODING THE FUTURE


Ebben a stratégiai partnerség típusú projektben 6 európai ország 1-1 középiskolája vett részt. Témája a robotika volt, a résztvevő diákok ennek felhasználási területeit vizsgálták a mindennapi életben, illetve robotokat programoztak minden találkozó alkalmával. Iskolánkból főként az informatikával foglalkozó diákokra számítottunk a projektben, de más területekről (gépészet, gazdálkodás és menedzsment ágazatokról) is csatlakozhattak, hiszen a robotok életünk megannyi területét áthatják, szívesen foglalkoznak vele a diákok.

A tanévben két találkozóra került sor: márciusban 5 diákunk volt 2 kísérő tanárral az olaszországi Folignóban. A 2 éves projekt tavasszal zárult, az utolsó találkozóra Törökországban, Izmirben került sor, oda is 5 diákunk utazott. Minden alkalommal a robotika felhasználásának különböző területeivel ismerkedtek meg a résztvevők, előadásokat hallgattak, workshopokon vettek részt, és az utolsó munkanapon készültek el a projektcsapatok robotjai, a sajátját mindenki hazavihette. A szakmai munka mellett kulturális programokra is sor került, illetve volt alkalom ismerkedésre, barátkozásra, nyelvgyakorlásra is.

Az utazások sok lehetőséget nyitottak meg a diákok előtt: megismerkedhettek a résztvevő országok szokásaival, különböző oktatási- és iskolarendszereket láttak, toleranciát tanultak, és ha családoknál elszállásolva töltötték a mobilitás 5-6 napját, még a családi mindennapok menetét is kipróbálhatták. Az élményszerzés mellett a tapasztalatcsere is fontos, a találkozók végén reflektálniuk kell a közös munkára. Készítettek naplót, beszámolót, ami részét képezi majd a közös értékelésnek.


GREEN FUTURE IN THE DIGITAL WORLD


A projekt célja a tanártovábbképzés. Azt vizsgáljuk, hogy a mai felgyorsult digitális világban milyen kihívásokkal kell a pedagógusoknak szembenézni, milyen megoldásokat találunk a felmerülő problémákra, jó gyakorlatokat, tapasztalatokat cserélünk. Magyarországon kívül még további öt ország (Franciaország, Málta, Csehország, Törökország, Olaszország), azon belül pedig hat intézmény vesz részt a közös munkában.

Az első találkozó januárban volt Máltán, hat kolléga képviselte az iskolát. Hat országból (Csehország, Franciaország, Málta, Olaszország, Törökország és Magyarország) érkeztek a résztvevők - pedagógusok, projektvezetők -, hét csoport két évre szóló közös munkája ez az együttműködés. Tematikáját tekintve az oktatásfejlesztés és a fenntartható tanulási környezet közötti kapcsolatra helyezi a hangsúlyt, különös tekintettel a természettudományok adta lehetőségekre. Nemcsak iskolák vesznek részt a projektben, hanem olyan intézmények is, amelyek nagy tapasztalattal rendelkeznek a projektmunka, a környezetvédelem, a fenntartható fejlődés területén. A környezettudatos szemlélet az egyik legfontosabb jellemzője a francia koordinátoroknak is. A két munkanap az ismerkedésről, a projekt kereteiből adódó lehetőségekről szólt, gyakorlati tapasztalatként a máltai "Csodák Palotájában" is jártunk.

A második találkozóra májusban Törökországban került sor, 4 tanárunk utazott Sökébe. A programok fókuszában ezúttal is a fenntarthatóság, a digitális lehetőségek fejlesztése az oktatásban, az egyéni és intézményi szakmai fejlődés, a természettudományos tárgyak eredményesebb tanítása állt. Itt már gyakorlati példákat láttunk arra, milyen eszközökkel és módszerekkel tanítják a gyerekeket a környezetvédelemre, a közös munkára, a problémaérzékenységre. Mi is kipróbálhattuk a kártya- és társasjátékokat, de több előadást is hallgattunk a projekthez kapcsolódóan. Ezek az utak a jó gyakorlatok összegyűjtésében is sokat segítenek.

Prágában folytatódik a projekt a harmadik találkozóval októberben, újabb résztvevőkkel és további izgalmas feladatokkal. Hozzánk a következő tanévben látogatnak majd el a csoportok.


(A cikket összeállította: Donka Gabriella, Páhnné Móré Anita, Szabó Lídia és Trojkóné Horváth Ildikó)


Trojkóné Horváth Ildikó

nevelési-oktatási igazgatóhelyettes


Hozzászólás

E-mail címe rejtve marad. A kötelező mezők *-al vannak jelölve.

Megszakítás