• 1.277 Literes csomagtér
• Hét Motorváltozat, egy dízel és egy benzines az „eco2” jegyében
• Magasra állított minőségi szint
Kompakt méret és hatalmas csomagtér. Januárban ezzel a formulával rajtol el Európában a Renault újdonsága a Clio kombi változata. Az új modell a Renault „Grandtour” sorozatának (Megane Grandtour ; Laguna Grandtour) legkisebb tagjaként lép a publikum elé. Az elegáns megjelenésre itt is ügyeltek a Renault formavilágáért felelős tervezők. A 4.203 milliméter hosszú kombi, alapból 439 literes csomagteret kínál, mely az ülések előre döntésével a már említett 1.277 literesre bővíthető. A Clio rakodóművészének duplafenekű csomagtere további 72 liternyi rakodótérhez jutat minket feltéve, ha bekukkantunk a raktér felnyitható fenékrésze alá.
Nagyon fontos, hogy a Renault általános minőségjavítási törekvései ennél az autónál is a középpontba kerültek. Ebben az esetben sem csak az alapvető minőségjavulás volt a cél, hanem vele együtt a cég új filozófiájának megfelelően a szerviz és egyéb háttérszolgáltatások színvonalának extrém javítása is.
A zöld elvárásokat is messze túlteljesítő „eco2” motorcsalád, a környezetvédelem terén végzett sikeres fejlesztéseket képviseli majd az új modellben, miközben a fogyasztás is figyelemreméltóan kedvezően alakul.
A Clio Grandtour-t kimondottan csomagszállító profivá képezhetjük ki, a különböző opciós kiegészítő rögzítések és rendszerek megvásárlásával. Persze nem csak a csomagok utaztatására figyeltek, hanem az utasok maximális kényelmét és kiszolgálását is szem előtt tartották a tervezők. A kategóriában nagynak számító 1380 illetve 1340 (hátul) milliméteres vállszélesség, a bőséges függőleges tér, a kényelmes ülések, a megnövelt ülőfelület, a tágra nyíló ajtók, az ergonómiailag átgondoltan megtervezett kezelőszervek, mind ezt a célt szolgálják. Ebből is láthatjuk, hogy a méretnövekedésből nem csak a csomagjaink profitálhatnak majd, hanem mi magunk is.
Játék a formákkal és az érzelmekkel, a funkcionalitás jegyében. Nagy vonalakban így jellemezhetnénk a kezelőszervek kialakítását, melyek szinte felkínálják magukat a használatra. A szellőző rendszer működtető eleme például egy squas-labdára emlékeztet.
A felszereltségi szintek között körülnézve, megtaláljuk a kínálatban az aktív kanyarfényszórókat, a fedélzeti computert, a rádiótávirányításos központi zárat, a navigációt, és sok más extrát is.
A motorpalettán végigfutva, három benzines és négy dízel erőforrást találhatunk. Az 1.2 literes 16 szelepes és az 1.5 literes dCi-dízel változatok, a Renault által felállított szigorú környezetvédelmi normákat teljesítő „eco2” motorcsaládba tartoznak. Az erőátviteli rendszerben 5 és hat sebességes váltókat találunk, melyeket gondosan az adott motorokhoz illesztettek, de az automaták után vágyakozó vezetők is kaptak egy különlegességet, a négy sebességes proaktiv váltóval, amit egy külön hozzáhangolt ESP-vel egészítettek ki.
Az ötcsillagos biztonság minden autó széria tartozéka, hiszen a Renault ennél nem adja lejjebb, már csak azért sem, mert a márkához kötődött a - konkurenseket és a világ elit autógyártását képviselő gyárakat sokkoló - világ első ötcsillagos törésteszt, illetve világelsőként a Renault vonultatott fel egy olyan teljes modellpalettát amin csak öt csillagos autók szerepelnek.
A gyártástechnológiában bevezetett minőségi szigorítások, az átalakuló hálózat pedig a megbízható hátteret nyújtja.
A Clio Grandtour célcsoportjaként a 35 és 40 év közötti családos vásárlókat jelölték meg, akiknek fontos a tágas utastér, a hatalmas és jól variálható csomagtér fontos szempont a jó ár-érték arány, és várhatóan ez lesz a család elsőszámú útitársa.