Középiskolások kóstoltak bele a városvezetésbe

  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img

„Szinte lehetetlen olyan döntést hozni, ami mindenkinek kedvez. Sokkal nehezebb feladat a városvezetés, mint gondoltuk” – nyilatkozta a Future City Game, azaz Jövő-Város játék nyertes szentendrei középiskolás csapat vezetője. A British Council által kifejlesztett és hazánkban a Studio Metropolitana szakmai közreműködésével terjesztett ötletgeneráló játékot második alkalommal rendezték meg Magyarországon, ezúttal Szentendrén. „Fontos, hogy lehetőségeket teremtsünk arra, hogy megismerhessük a lakosság városfejlesztési ötleteit. Ez egy kiváló alkalom volt arra, hogy a helyi fiatalok kifejtsék nézeteiket Szentendre jövőjével kapcsolatban” – értékelte a napot dr. Dietz Ferenc polgármester.

A Future City Game, vagyis a Jövő-Város elnevezésű interaktív játékot a British Council fejlesztette ki azzal a céllal, hogy közös gondolkodással és egy-egy város különböző csoportjainak bevonásával új ötletek kerüljenek felszínre az adott város életminőségének javítása érdekében. Jelenleg a világ 15 országában – köztük Oroszországban, Angliában és Dániában - használják az ötletgeneráló eseményt, amely a Kreatív Város elnevezésű program első lépcsője. Annak érdekében, hogy egy település valóban kiaknázza a város tehetséges fiataljaiban és bölcs időseiben rejlő potenciált, a projekt fennmaradó két elemére, a Városi Ötletek Sütödéjére (Urban Ideas Bakery) és a Felderítő Tevékenységekre (Exploratory Activities) is érdemes benevezni.

Magyarországon elsőként Budaörs vállalkozott a játék megszervezésére tavaly, amely – amint azt a mellékelt ábra is mutatja – nemcsak saját városukat látta el ötletekkel. Dr. Dietz Ferenc polgármesternek ugyanis olyannyira megtetszett az ötlet, hogy az eseményt Szentendrére hívta. Bár a Dunakanyar ékkövének is nevezett település nagyon határozott városfejlesztési stratégiával rendelkezik – csak idén fél tucat Európai Uniós pályázatot nyert meg -, a városvezetés kíváncsi a helyiek ötleteire. Annak érdekében, hogy igazán friss elképzelések lássanak napvilágot, a csapatok a helyi, vállalkozó szellemű középiskolásokból verbuválódtak. Összesen négy ötfős csapat vállalkozott arra, hogy az egész napos műhelymunka után prezentálja jobbító elképzeléseit nemcsak Szentendre vezetői, de a város többi lakosa előtt is.

A nyílt szavazás végül a Ferenczes Gimnázium csapatának kedvezett. A nyertes tizenévesek azonban nemcsak értékes nyereményekkel lettek gazdagabbak, de – saját bevallásuk szerint - értékes tapasztalatokkal is. „Rendkívül nehéz volt például a megvalósítandó célok fontossági sorrendbe állítása, mert mi alapján döntsük el, hogy melyik a fontosabb: az óvodák felújítása vagy egy új temető építése. Rá kellett jönnünk, hogy nagyon nehéz mindenki számára kedvező döntéseket hozni. Most már látom, hogy nem is olyan könnyű a városvezetők feladata, mint amilyennek elsőre tűnik” – nyilatkozta Esze Tamás, a győztes csapa kapitánya az eredményhirdetés után.

Bár az ötletgenerálás játékos formában történt, az, hogy Szentendre polgármestere egy vacsorával egybekötött szakmai-baráti beszélgetésre is meginvitálta a Ferenczes Gimnázium diákjaiból verbuválódott csapatot, bizonyítja, hogy van olyan város, ahol a fiatalok újító ötleteit is komolyan veszik. „Városvezetőként nagyon sokat tanultam a mai napból. Érdekes volt látni, hogy a helyi tizenévesek hogyan tennék még színesebbé Szentendrét, hogyan látják a város problémáit. Szeretném jobban megismerni az ötleteiket, hogy a lehetőségekhez mérten meg is valósíthassuk ezeket az elképzeléseket.” - nyilatkozta a nap végén Dr. Dietz Ferenc.
 

Hozzászólás

E-mail címe rejtve marad. A kötelező mezők *-al vannak jelölve.

Megszakítás

Legfrissebb cikkek

Képtárak

Kategóriák