1858 november 20.-án történt, hogy Emile PEUGEOT márkaemblémaként bejegyeztette az Oroszlánt, nyíllal illetve nyíl nélkül.
Az Oroszlán eredete
- Emile PEUGEOT megkérte a franciaországi Franche-Comté megyébe valósi Julien BLAZER ékszerészt és vésnököt, hogy tervezzen számára emblémát, amellyel valamennyi PEUGEOT terméket azonosíthatnak majd. Az Oroszlán-embléma hamarosan megjelent fűrészeken és forgácsoló szerszámokon; ezt az állatot választották a PEUGEOT fűrészek jellemzésére
Idővel azonban megváltozott az Oroszlán megjelenése. Eleinte oldalnézetben lépdelt méltóságteljesen egy nyílvesszőn, annak baloldali hegye felé. Aztán eltűnt a nyíl, és ritkán előfordult, hogy jobb felé nézett. 1882-ben megváltoztatták a sörényét, és erőteljesebbé tették a testalkatát. Az Oroszlán rövidesen a Peugeot egyedüli bejegyzett védjegye lett, és már nemcsak fűrészeken, illetve kéziszerszámokon jelent meg, hanem 1881-ben kávédarálókon (azok gyártása 1840-ben kezdődött), 1882-től kerékpárokon, majd 1898-tól motorkerékpárokon is.
Az Oroszlán az autótörténet része lett
Jóllehet Armand PEUGEOT már 1891-ben legyártotta első autótípusát (type 3), csak 1906-ban jelent meg az első modell, amelyet a „Nyílon sétáló oroszlán” embléma díszített. Így hát az Oroszlán a kezdetektől elkíséri a világ három legrégibb autógyártójának egyikét. 1910-ben egyesült a két részleg (PEUGEOT Frères és Armand PEUGEOT), hogy létrejöjjön a „La Sté des automobiles et cycles PEUGEOT”, vagyis a PEUGEOT autó és kerékpár vállalat; a két paletta együtt szerepelt egészen az első világháborúig. Az utolsó oroszlános autó ebből az időszakból a BéBé Lion volt, melyet Ettore Bugatti tervezett, és az 1912-es Párizsi Autószalonon mutatkozott be.
A soronkövetkező modellek kettős ellipszisbe foglalva, a régi stílusú márkajelzést viselték a hűtőmaszk tetején. Ezt néha felirattal kombinálták mely a hűtőrácsra került, de önmagában, vagy címerpajzsban (a 201-től) is látható volt. Az 1920-as években az Oroszlán lett a Peugeot-rajongók jelképe, akik autójuk hűtősapkáját díszítették vele. Kétféle hűtő-Oroszlánt lehetett kapni: egy bömbölőt a szobrász Marxtól, és egy támadni készülőt Baudichontól.
A kerékpárok és a motorkerékpárok eleinte nyílvesszőn sétáló Oroszlánt kaptak, küllős kerék-háttérrel, majd a húszas években jött a jobbra néző, harcias Oroszlán, végül ugyanez, de egyenesen álló betűkkel 1960-ban. A szerszámokat és háztartási eszközöket címerpajzsba helyezett nyílon masírozó Oroszlánnal, a kávédarálókat pedig ovális plakettel látták el.
Az Oroszlán egyszer s mindenkorra helyet foglal a Peugeot modellek orrán
1933 októberétől, amikor kijött az „áramvonalas” járműcsalád (201BR, 301 CR, 601 C és egy évvel később a 401), oroszlánfej jelent meg a hűtőmaszk tetején. Az ötlet megint előkerült a 402 (1935), majd a 302 és 202 típuson. Az 1948-as 203 markánsabb Oroszlánt kapott a gépháztetejére, és új Oroszlán tündökölt a 403 elején is. Ezeket azonban karambol esetén túl veszélyesnek tartották, és 1958 szeptemberétől már nem szerepeltették.
Címerpózban az Oroszlán!
A 203 bevezetésekor tűnt fel először Franche-Comté és a Montbéliard hercegség címeroroszlánja. A csomagtartó fedelén helyezték el 1952 októberében, majd 1958 szeptemberétől átvándorolt a géptető elejére, és ott is maradt 1960 februárjáig. Ebben az időszakban a PEUGEOT motorkerékpárokon is megjelent a címeroroszlán.
Ugyanez az Oroszlán volt látható, a címerpajzsban, 1955 áprilisától 1966-ig a 403 hűtőmaszkjának közepén, majd ezt váltotta fel egy nagyobb változat, először 1960 májusában a 404-en. A hatvanas évek folyamán, valamennyi modellen ezt a formátumot alkalmazták.
A háttérből előugró (aranyszínű vagy krómozott) Oroszlán 1968 szeptemberében jelent meg az 504-en, majd ezt átvette a 404, a 204, a 304 és a 104 is.
Egy újabb nemzedék, a „kontúr” Oroszlán 1975 szeptemberétől a 604-et díszítette, majd átvitték a 305-re (1977. november) és az 505-re (1979. május), mielőtt fekete háttér előtt pompázott 1982-től a 205-ön, 1985-ben a 309-en, 1987-ben a 405-ön, 1989-ben a 605-ön, 1991-ben a 106-on és 1993-ban a 306-on.
Diadalmaskodik az Oroszlán
1995-ös megjelenésekor a 406 kiemelkedően nagy Oroszlánnal büszkélkedett, amely azután egykettőre tért hódított a teljes "6-os" modellcsaládon. Végül, 1998-ban megszületett a mai Oroszlán, stilizált, szögletes formákkal, amely a PEUGEOT autók és robogók elejét, illetve hátulját díszíti. 2000-ben az Adventure Peugeot egyesület, amely küldetésének tekinti a céghagyomány ápolását, sárga keretű, kékkel kitöltött címerpajzsba helyezte az Oroszlánt, utalva az elmúlt évek cégemblémájára.
Az Oroszlán reputációja ma már egyetemes, képe szorosan kapcsolódik a PEUGEOT névhez.