Ausztráliai F1 előzetes

  • img
  • img

A 2009-es szezonnyitóval együtt egy új fejezet kezdődik a forma 1 világában is. Az aerodinamikai trükkök terén a tervezőknek idén vissza kell fogniuk a fantáziájukat, ellenben visszajönnek a mintázat nélküli slick gumik, és ami a legnagyobb jelentőségű újítás, az energiavisszatápláló rendszerek (Kinetic Energy Recovery Syste –KERS-) megjelenése az F1-es autókban. Ez most a legnagyobb kihívások egyike, hiszen egy hatékonyan működő rendszer, egyszerre tud jótékony hatást kifejteni a dinamizmus növelése illetve az üzemanyag felhasználás csökkentése területén.

 Az ING Renault F1-Team mérnökeinek legfőbb célkitűzései között szintén az új műszaki megoldásokban rejlő lehetőségek kihasználása szerepel. Az új R29-es versenyautó, a gyáriak szerint a génjeiben hordozza a nyerés lehetőségét. Az autó beállításain nagyon sokat dolgoztak, hiszen a melbourne-i futam részben a város utcáin, részben pedig a versenypályán zajlik. A kanyarokban az átlagtól erősen eltérő sávszélességek és a „kalandos” ívek rendesen megnehezítik a pilóták és a csapatok életét. A közúti szakaszokat, már egy hete egy tisztító kúrának vetették alá, ami még mindig zajlik. A cél, a por és egyéb szennyeződések hatékony eltávolítása, ami persze egy pillanatig sem jelenti azt, hogy az edzésen illetve az időmérőkön nem fognak sok meglepetést okozni a pálya csúszós szakaszai. Az időmérők, végére, már várhatóan felkerül a pályára annyi gumimorzsalék, ami azután a verseny rajtjáig feljavítja a tapadási tulajdonságokat.

A pálya sajátosságai közé tartoznak a negyedikben, közel 200-as tempóval abszolválható meglehetősen érdekes ívű kanyarok, és sikánok, ahol Fernando Alonso elmondás szerint nagyon precízen kell az autót vezetni, hogy a benne rejlő századmásodperceket ki lehessen autózni, és ne a sóderágyban vagy a pályát szegélyező falban landoljon az autó.

Nelson Piquet a 14-es és 16-os pontok közötti szakaszt találta nagyon hektikusnak, mivel az itt található három kanyar mindegyike nagy odafigyelést igényel, mivel a korai gázadás, pillanatokon belül agresszívan alulkormányzottá teheti az autót.  NP: „ ..az eddigi tapasztalatok alapján, nehéz helyzetek alakulhatnak ki a pálya ezen pontján, de reményeink szerint a KER-System által visszatermelt energiatartalék sokat segíthet a kigyorsításoknál szerezhető előny tekintetében, így reményünk van arra, hogy csökkennek a köridőink. Jelenleg még senki sem tudja megmondani, hogy versenykörülmények között ez a rendszer az előzésekhez elegendő tartalékot tud-e majd hozzáadni”.

Pat Symonds:”..hiszem, hogy sikerült olyan jól előkészíteni az autókat, amennyire csak lehetséges. Az azonban tény, hogy kevesebb tesztkilométert tudunk magunk mögött, mint tavaly ilyenkor. Mindezek mellett a Renault R29 nagyon jól szerepelt már a fejlesztési időszakban is, és a mostani próbákon szintén kitűnőre vizsgázott, így nincsenek aggályaink az autó jó szereplését illetően.” „A szezont megelőző portugáliai teszteket száraz úton futottuk meg. Mindenekelőtt ugyanis az új aerodinamikai tulajdonságokkal kellett tisztában lennünk. A melbourn-i előkészületek alatt lépésről lépésre változtattuk az autót, így mind Fernando, mind pedig Nelson is egyre jobban ki tudták autózni az R29-ben rejlő adottságokat.”

Az Ausztrál Grand Prix:
Start: 2009. március 29. 8:00 óra
Pálya: Albert Park Circuit, Melbourne
Táv: 58 kör (1 kör = 5,303 km)  -  307,574 km
2008-as eredmények:
Győztes: Lewis Hamilton
Renault: Fernando Alonso:  4. helyezés
      Nelson Piquet:   a 30. körben kiesett

Hozzászólás

E-mail címe rejtve marad. A kötelező mezők *-al vannak jelölve.

Megszakítás

Legfrissebb cikkek

Képtárak

Kategóriák