A Peugeot Sport a 2008-as Le Mans Series silverstone-i futamát használta ki a mozgási energiát visszanyerő hibridhajtású 908 HDi FAP bemutatására. A különleges ezüst-szürkében csillogó autó ízelítőt adott a márka hosszú-távú versenyautóinak jövőbeli megoldásaiból, noha alkalmazása még függ a 2009-től érvénybe lépő műszaki szabályzattól.
A hibridtechnika fékezéskor lehetőséget nyújt a mozgási energia visszanyerésére, illetve tárolására. Hagyományos autóban ez az energia kárba vész: felmelegíti a fékeket. Ha viszont hasznosítják, kétféleképpen is növelheti a jármű hatékonyságát:
- az energia-felhasználás növelése nélkül fokozza a dinamikát, azáltal, hogy összegződik a belső égésű motor teljesítménye és a tárolt mozgási energia.
- azonos teljesítményszint esetén csökkenti a fogyasztást, mert kihasznál amúgy veszendőbe menő energiát.
A bemutatójármű rendszere három kulcsfontosságú elemet tartalmaz:
1) a 60 kW-os, fogaskerék-hajtású villanymotor-generátor a hagyományos önindító helyébe lép,
2) tíz telepbe rendezett 600 darab lítiumion-akkumulátor tárolja az energiát (hat van a cockpitben, a szokásos akku helyén, és négy a baloldalon, laposan a padlóban),
3) elektronikus áramátalakító (a bal első sárvédő hátsó végében), amely az akkumulátor és a motor-generátor között szabályozza az áram folyását.
A 908 HY hajtása háromféle lehet:
- tisztán villamos (például a boxutcában),
- tisztán belsőégésű motoros,
- a kettő kombinációja.
Egy Le Mans-i kör alatt például 20 - 30 másodpercig nyer vissza energiát a rendszer. Az energia lehetséges felhasználásai:
1) rásegítés 60kW (80 LE) teljesítménnyel, körülbelül 20 másodpercig körönként, vagy automatikusan, kigyorsításhoz a kanyarokból, vagy a vezető szándéka szerint, például előzéskor,
2) fogyasztáscsökkentés a visszanyert energia mértékével arányosan (3 – 5 százalék).
Michel Barge (Peugeot Sport, igazgató): "A 908 HDi FAP tökéletesen illik hosszú-távú versenyprogramunkba, amelynek célja nem csupán a kihívások vállalása, hanem az is, hogy autógyártóként kihasználhassuk a versenyzést, mint a kutatás és fejlesztés eszközét. Miután versenyeken futtattuk HDi FAP autónkat, rendkívül értékes tapasztalatokkal gazdagabban tudjuk fejleszteni sorozatgyártású típusainkat. Az, hogy bevetjük-e ténylegesen 2009-ben ezt a technikát, természetesen attól függ, hogy milyen szabályzatot hoz ki az Automobile Club de l’Ouest."