A Renault, az október 4. és 19. között megrendezésre kerülő Párizsi Automobilszalon idejére időzítette hybridhajtású luxus-limuzin tanulmányának bemutatóját.
Az Ondelios-t két elektromotor és egy négyhengeres kétliteres turbódízel erőforrás hajtja. A vegyes üzemnek köszönhetően, száz kilométerenként már 4.5 liter gázolajjal is megelégszik a tiszteletreméltó méretekkel rendelkező csúcs Renault.
Az elektromotorok energiaellátásáról a 4 KW/h kapacitású lithium-ion akku gondoskodik.
A meglehetősen futurisztikus karosszéria formáját az aerodinamikai elvárások maximális figyelembevételével rajzolták meg, jellemzően a repülőgépgyártásban szerzett tapasztalatok alapján.
A felesleges kilógrammok eltüntetése érdekében, a Forma1-es autókból ismert szénszálas műanyag szolgált a karosszéria anyagául. Ennek köszönhetően a mérlegelésnél csak 1452 kilogrammot nyom a Renault versenyzője.
Az Ondelios egyik erősége, az emisziós határértékek leszorításában van, hiszen a várhatóan 2012-ben életbe lépő előírásokat is bőven teljesítő modellről van szó, mely csak 120 gramm/km széndioxidot küld a levegőbe. Ennek ellenére a 450 Nm-es nyomatékot produkáló 150 lóerős dízel erőforrás bőven tudja azt, amit egy dinamikus limuzintól elvárhatunk, sőt, ha belevesszük a 2 x 20 kW teljesítményű elektro-motorokat is a lóerőgyárba, akkor összesen 258 ökolovat mozgósíthatunk az előrehaladásunk érdekében. A motor és a hajtáslánc közötti kapcsolatot, egy duplatárcsás kuplunggal szerelt hétfokozatú váltó biztosítja. Jelen esetben igazi sportautós gyorsulásokra számíthatunk, az elektro-motorok támogatásának köszönhetően, így a százas tempó eléréséhez csak 7.8 másodpercre van szüksége a Renault időutazó autójának. A gyorsuláson kívül a fékek is csúcson üzemelnek, sőt vissza is termelik az elfecsérelt mozgási energiát az akkumulátorba, ezzel tovább javítva az autó kinetikai hatásfokát.
A 4.8 méteres hosszúsághoz, 1.6 méteres magasság dukál, tehát a felsőkategóriás Crossover design szerint készült szabadidő autók világához tartozó képet mutat az Odelios meglehetősen elvont formavilága. A 0.29-es Cw érték azt mutatja, hogy a repülőgépektől átvett design megtette a hatását. A látványos és nagyteljesítményű LED-ekkel operáló első és hátsó lámpák atraktív megjelenésük mellett, a gyáriak szerint igen hatékonyak is.
Az üvegtetős kialakítás révén, a belső tér hangulatában domináns szerepet játszik a fények játéka. A motorház fölé mélyen benyúló szélvédő is a repülés hangulatát idézi. A nagy üvegfelületekkel ellátott ajtók sem a hagyományos módon nyílnak, hanem felfelé emelkedve engednek szabad utat. Az üvegfelületekről csak annyit, hogy egy különleges plykarbonátból készültek, így rendkívül szilárdak és igen könnyűek. Az antracit és a kék színek kombinációjában készült karosszériához sötétített üvegfelületek tartoznak, amitől az egész autó úgy néz ki, mintha egy darab öntöttvasból készült minta lenne.
A belső térbe a Business-Class-hoz tartozó valamennyi hangulati és technikai hátteret megteremtették a tervezők. Mind a 6 utas egyedi, elektromotorokkal mozgatható csúcsfotelt kapott, és hogy ne legyen tumultus, soronként csak kettőt találunk a szuperülésekből, melyekből gombnyomásra akár egy lábtartó is előbújhat... Persze a műszaki tartalomnak is azt kell sugallani, hogy ennek az autónak az utasai mindenből a csúcsot kapják, tehát például a kezelőszerveknél is a ma oly divatos „Touch Design” uralja a terepet. A kezelőszervek funkciótól függően összetéveszthetetlen formai megoldásokkal válnak el egymástól. Ami a műszerfalat illeti, látvány tekintetében beleillik a repülős formavilágba, ami nem csak az öncélú esztétikai élményről szól, hanem a magas funkcionális szintről is. Ennek köszönhetően, a kijelzők, műszerek által továbbított információk, mindig és minden szögből tökéletesen láthatók (ha belegondolunk, azért ez nem kis feladat). A szélvédő alatti „használati sávba például az általunk fontosnak tartott infók, külön is felhívhatók, hogy szem elé kerüljenek. Ehhez az elit társulathoz, amiből most csak néhány dolgot ragadtunk ki, egy hatalmas és megvilágított kesztyűtartó is csatlakozik.
A multimédiás élmények és lehetőségek csúcsarzenálja szintén ott figyel, hogy kiszolgálhassa a Renault prémium kategóriás utasait.
A látványhoz hozzátartoznak a 23 colos, hét küllős könnyűfém tárcsára szerelt kerekek, a hatalmas fékek hűtéséről gondoskodó légbelépő nyílások, az atraktív „hűtőmaszk” és a sok egyéb újszerű formai megoldás pedig igazi időutazásra hívja a szemlélőt. A Michelin is kitett magáért, hiszen a Pilot Sport 255/40-es gumija, egyedi igényekhez igazítva egyszerre képes szárazon és vízen biztonságot és gazdaságos gördülési mutatókat produkálni.
Már csak azt kell kivárni, amikor ez a környezetbarát luxusautó begördül a Renault márkakereskedésekbe….. mert, hogy egyszer csak be fog, az biztos!