"Kibérelték" a dobogót a battai modellvitorlások

  • SPORT
  • 2025-10-07
  • 59 megtekintés
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img

A Dunamenti Energia Modellező Klub kapitányai állhattak fel a dobogó mindhárom fokára a Velencei-tavon, Sukorón rendezett októberi RC modellvitorlás Országos Bajnokság RG-65 hajóosztályának versenye után. Az eseményeket Kunvári Sándor egyesületi tag foglalta össze.

A rendezvényre 11 hajós kapitány futott be, sajnos voltak hiányzók, bár igazolt távolléttel. Ahogy, több modellvitorlás rendezvényről is írtam már, sajnos csökkenő számban van a létszám itt is.


Szóval szombat! Egy kicsit ijesztő volt a vízfelület a 9 órai helyszínre érkezéskor, de a kezdésre megérkezett, és az első hat futamot "A ½" szélerővel zártuk.

Hosszabb ebédszünet után a szélerő visszaesett "A ¼" és "A ½" közé, három futamot ezzel a szélerővel teljesített lelkes mezőny. A szokásos 3 futamot követő rövid szünet után újból beerősödött a szél közel "A tetőhöz", és változott az irány is, úgyhogy pályát is kellett rakni.

Az utolsó, 15-ik futamra úgy beerdősödött a szél "A tető" fölé, hogy többen gyorsan cseréltek B vitorlára.


A vasárnap úgy kezdődött, mint a szombat, de egy kis reménykedéssel, hogy megússzuk eső nélkül. Remek "A tető" közeli szélerő kerekedett a kezdésre, ekkor mindenki A vitorlával kezdett.

Három futam után tovább erősödött a szél, ami magával hozta a vitorla cseréket is. Sokan B vitorlára váltottak, de volt, aki még A-val ment. Pár futam előtt volt, hogy vissza gyengült a szél "A tető" alá, és többen visszatették az A vitorlát is. Ez hátszélben megbosszulta magát, orra buktak a hajók, mert addigra sajnos a szélerő is visszajött "A tető" fölé.

10 futamra került sor ezen a napon, aminek az utolsó háromnegyedét B vitorlával teljesítette a mezőny. Azért voltak olyan befújások a futamok alatt, amik elviseltek volna C vitorlázatot is, de ezek a befújások nem tartottak sokáig!


Megjegyzés. A helyszín remek volt, nem csak a kajak-kenu központot csinálták meg színvonalasan, hanem a hozzátartozó partszakaszokat, földfelületeket is. Rá sem lehetett ismerni a pár évvel ezelőtti helyszínre! Szóval a hajólerakást biztosító stégek nagyon szuperek voltak, amik a nagy versenyeken a hajók kivételéhez szükségesek. 


Battai Eredmények: I. Molnár Imre, II. Illés Zoltán, III. Marosi Máté, IV. Molnár Máté, VI. Kunvári Sándor, VIII. Gergely András

Hozzászólás

E-mail címe rejtve marad. A kötelező mezők *-al vannak jelölve.

Megszakítás

Legfrissebb cikkek

Képtárak

Kategóriák