A Kormányzati Portál a bevallást benyújtó személy részére nyugtázza a bevallás elküldését. Ez a nyugta azonban kizárólag a bevallás elküldésének tényét rögzíti. A bevallás megérkezésének, feldolgozásának ténye az eBEV-portálon keresztül kérdezhető le.
A bevallás elküldése nem jelenti azt, hogy az elküldött bevallást az adóhatóság fogadni is tudja. Ha az adott ügyfélnek az adóhatóság nyilvántartásában szereplő személyi adatai nem egyeznek meg az Ügyfélkapu regisztrációs adatbázisában szereplő személyi adatokkal, ebben az esetben az adóhatóság a viszontazonosítási hiba miatt nem tudja fogadni a bevallást. Erről a program e-mail-ben elküldött hibaüzenettel értesíti a bevallást benyújtó személyt.
Amennyiben a viszontazonosítási hibát 3 munkanapon belül sikerül kiküszöbölni, ebben az esetben a bevallást (adatszolgáltatást) az adóhatóság feldolgozza. A hiba 3 munkanapon túli fennállása esetén kiküszöbölését követően a bevallást ismételten be kell nyújtani.
Tekintettel arra, hogy az adóhatóság adatvédelmi okokból nem kapcsolhatja össze nyilvántartását az okmányirodák nyilvántartásával, kizárólag az érintett ügyfelek közreműködésével tisztázható, hogy az egyedi esetben melyik adat eltérése okozza a viszontazonosítási hibát.
A viszontazonosítási hibával érintett ügyfeleinket kérjük, hogy szíveskedjenek lekérdezni az Ügyfélkapu regisztrációs adatbázisában szereplő adataikat, és azt tételesen leellenőrizni az írásjelekre is kiterjedő figyelemmel. Fontos tudni, hogy a legapróbb eltérés is hibajelzéshez vezet, mivel a számítógép nem képes mérlegelni a különbségeket, csak regisztrálja őket. Kérjük továbbá, hogy az adatokat szíveskedjenek bemutatni az illetékes APEH igazgatóság ügyfélszolgálatán. A két nyilvántartásban szereplő adatok összevetése alapján állapítható meg, hogy fennáll-e adateltérés, szükséges-e az adatok módosítása.