Átadták az M6 elkészült szakaszát
Folytatása következik

  • img

Az eredetileg tervezettnél mintegy két hónappal később fejeződött be az M6-os autópálya építésének első üteme. A Dunaújvárost az érdi tetővel összekötő 58,6 kilométeres szakasz kilométerenként több mint 1,7 milliárd forintba került, összességében a most elkészült szakasz mintegy 500 millió eurós költséggel valósult meg az úgynevezett PPP-konstrukciónak, a magán- és az állami tőke közcélú együttműködésének köszönhetően.

A június 11-i átadási ünnepségen elhangzott, hogy az elkészült szakaszon tizenegy csomópontot építettek ki, az iváncsai csomópontnál autópálya-mérnökséget és rendőrőrsöt alakítottak ki. Négy pihenőhely létesült, ezek közül kettő üzemanyagtöltő-állomással is ellátott. A közel hatvan kilométeres szakaszon 61 híd, illetve műtárgy készült el, több mint 13 millió köbméter földet mozgattak meg, a beépített aszfalt mennyisége pedig háromnegyed millió tonna. A töltések építéséhez hétszázezer köbméter kohósalakot használtak fel.

Az avatás napjának délutánján még ingyenesen használhatták az autósok az új autópálya-szakaszt, másnaptól azonban ugyanúgy díjköteles, mint más autópályák. A legalacsonyabb kategóriába tartozó járművek (motorkerékpárok, személygépkocsik) számára a négynapos matrica 1520 forint, a heti 2500, a havi pedig 4500 forintba kerül. Százhalombattán a MOL, valamint a Tesco üzemanyagtöltő-állomáson lehet megvásárolni, emellett most már lehetőség van az úgynevezett mobilmatrica váltására is, azaz a mobiltelefon számlájáról átutalni a díjat. A matrica meglétét mobil ellenőrzőcsoportok, videokamerás járművek ellenőrzik, és aki fizetés nélkül használja az autópályát, annak pótdíjat kell fizetnie.

Gyurcsány Ferenc miniszterelnök avatóbeszédében kiemelte: az utak fejlesztésére és korszerűsítésére óriási szükség van, hiszen a sztrádák nem csak a mindennapi közlekedést gyorsítják és könnyítik, hanem odavonzzák a befektetőket is. Dunaújvárosban például máris 3000 új munkahely létesült annak köszönhetően, hogy az autópálya megépülésének hatására, a közelmúltban, a városban telepedett le egy külföldi, nagyberuházó vállalat. Százhalombatta iránt is fokozódik az érdeklődés, minden bizonnyal az M6-osnak is van szerepe abban, hogy az ipari park teljes területe elkelt.

A százhalombattaiak egyelőre csak akkor mennek fel az M6-osra, ha Dunaújváros irányába haladnak, a főváros felé menet nincs sok értelme igénybe venni az érdi tetőig tartó rövid szakaszt. Ha elkészül az M0-ig vezető, Érdet elkerülő szakasz, akkor jelentősen változik majd a helyzet. Az autópálya és a körgyűrű közötti szakasz mielőbbi megépítését sürgették egyébként azon az érdi demonstráción, amelyen félpályás útlezárással hívták fel a figyelmet az Érden átvezető út már-már elviselhetetlen zsúfoltságára. A demonstrálók emlékeztettek rá: az M6-os sztráda tervezésekor azt az ígéretet kapták, hogy a pályát csak az elkerülő szakasszal együtt helyezik forgalomba. Mint elhangzott, a mintegy nyolc kilométeres szakasz építése már hónapokkal ezelőtt megkezdődött, a munka azonban lelassult a kisajátítási problémák és más technikai nehézségek miatt. Kóka János gazdasági és közlekedési miniszter azt mondta: amíg nem készül el az Érdet elkerülő út, nem adják át az M8-as hidat sem, így az autópálya-szakasz elkészülte a forgalom mennyiségi növekedését nem idézi elő, csupán a közlekedés gyorsaságát fokozza.

Az M6-os építése folytatódik, de ahhoz, hogy a teljes sztráda elkészüljön, még várni kell. Ha ez megtörténik, nagyot lép előre a térség közlekedése, és remélhető, hogy ez a gazdasági mutatók javulásában is megmutatkozik majd.

Hozzászólás

E-mail címe rejtve marad. A kötelező mezők *-al vannak jelölve.

Megszakítás

Legfrissebb cikkek

Képtárak

Kategóriák