Érd Város Önkormányzat Képviselő-testülete sajtóközleményben hozta nyilvánosságra, hogy május 18-i ülésén úgy döntött, nem járul hozzá az M6-os autópálya Érdi tető-Dunaújváros közötti szakaszának üzembe helyezéséhez, amíg az Érdi tető és Érd-Budapest határa közötti szakaszon az autópálya átvezetésére megnyugtató megoldás nem születik. Egyúttal felhatalmazta a polgármestert, hogy a probléma rendezése során a város érdekeinek megfelelően, e határozat szellemében járjon el.
Már az M6-os építésének indításakor problémaként merült fel a két szakasz eltérő időpontban történő befejezése, azonban 2003-ban még az ígéretek arról szóltak, hogy a később induló szakasz építése beéri a korábban kezdett szakaszét, és az egyszerre történő üzembe helyezéssel elhárulnak a közlekedési problémák.
Természetesen annak a határozott álláspontnak, hogy az M6-os üzembe helyezéséhez csak akkor születik meg a hozzájárulás, ha a második szakasz is elkészül, folyamatosan hangot adott az önkormányzat vezetése, dr. Döcsakovszky Béla polgármester. Jelezték igényüket a 2004-ben és 2005-ben tartott közlekedési stratégiai kérdések Érden és környékén című konferenciákon. 2003-tól napjainkig több alkalommal levélben is megerősítették mind dr. Csillag István, mind dr. Kóka János miniszternek ezt az álláspontot, megemlítve a helyzet súlyosságát, kezelhetetlenségét és az esetleges lakossági engedetlenség felmerülését.
A többszöri ígéret ellenére, amely szerint megvizsgálják, hogy a 6-os főút korábban el nem készült elkerülő szakasza építésével, vagy az autópálya félpályájának legalább Érd-Budapest határáig történő kiépítésével oldják meg átmenetileg a forgalom átvezetését a városon, gyakorlati eredményt nem hozott. Így a probléma megmaradt, és az autópálya forgalmának részben a városon keresztül történő vezetésével a közlekedési katasztrófa veszélye napi kérdéssé vált. E tény különösen nagy gondot vet fel a 6-os út TESCO körforgalom és Budapest-Érd városhatára közötti szakaszán, ahol az Állami Közlekedési Felügyelet által mért forgalom napi 24 000 gépjármű, az út egyik oldalán lakóházak állnak, és az út ezek ablakainak magasságában fut.