Az egységes katasztrófavédelmi rendszer hatékony működése érdekében a BM Országos Katasztrófavédelmi Főigazgatóság tavaly április elején indította el őrsprogramját. Az őrsprogram újabb állomása Aszód, ahol július 3-án Bakondi György tűzoltó altábornagy, a BM Országos Katasztrófavédelmi Főigazgatóság főigazgatója és Tarnai Richárd kormánymegbízott együtt adták át az őrsöt.
Az őrsök megalakításával javul a katasztrófavédelem tűzoltó egységeinek reagáló képessége, hiszen a beavatkozó erőknek kisebb távolságra kell vonulniuk, így csökken a riasztás és a helyszínre érkezés között eltelt idő – hangsúlyozta az ünnepségen Bakondi György tűzoltó altábornagy, a BM Országos Katasztrófavédelmi Főigazgatóság főigazgatója. Tarnai Richárd beszédében kiemelte, a program révén megnő azoknak a településeknek a száma, ahol beavatkozásra alkalmas erő van jelen.
A rendezvény részt vett Mihály István, a Pest Megyei Rendőr-főkapitányság rendőrfőkapitánya, Branyiczky Márk tűzoltó alezredes, a Pest Megyei Katasztrófavédelmi Igazgatóság igazgatója és Sztán István, Aszód polgármestere.
A katasztrófavédelmi őrs a hivatásos tűzoltó-parancsnokságok tűzoltási és műszaki mentési feladatainak ellátására létrehozott, a parancsnokság székhelyétől eltérő állomáshelyen működő hivatásos tűzoltó egység. Hatásköre a tűzoltó-parancsnokság működési területének meghatározott részére terjed ki, amelyen belül 24/48 órás készenléti szolgálati rendben végzi feladatait az állomány. Az őrsprogram lényege, hogy nem önálló parancsnokságként, hanem egy meglévő részeként, annak székhelyétől távolabb, tehát a "fehér foltokhoz" közelebb eső helyre települ egy raj egy gépjárműfecskendővel. A program révén a településeken és közvetlen környezetükben a korábbinál gyorsabban megkezdődhet a beavatkozás.
(Pest Megyei Kormányhivatal)