A Ford által bemutatott legújabb iparág-első technológia, a kanyarstabilizáló rendszer (Curve Control) célja, hogy segítsen az autósoknak megtartani uralmukat járművük felett, ha túl gyorsan érkeznek egy kanyarba. A kanyarstabilizáló rendszer széria felszerelésként mutatkozik majd be az új Explorer-ben, 2015-re pedig már a vállalat észak-amerikai crossovereinek, SUV-jainak, pick-upjainak és kisbuszainak 90 százalékában megtalálható lesz.
A technológia érzékeli, ha a vezető túl gyorsan hajt be a kanyarba – csak az Egyesült Államokban évente mintegy 50.000 baleset adódik ilyen helyzetekből –, s a motor nyomatékának azonnali szabályozásával, illetve fékezéssel csupán egyetlen másodperc alatt mintegy 16 km/órával csökkenti az autó sebességét.
"Túl sok baleset fordul elő annak következtében, hogy a vezető egy kanyar vagy az autópálya le- és felhajtója előtt rosszul méri fel autója sebességét." – fejtette ki Sue Cischke, a Ford Fenntarthatósági, Környezetvédelmi és Biztonsági kérdésekért felelős alelnöke. "A Ford kanyarstabilizáló rendszere észleli a potenciálisan veszélyes helyzetet, majd sokkal gyorsabban csökkenti a teljesítményt és fékez, mint arra egy normál vezető képes lenne."
A kanyarstabilizáló rendszer száraz és nedves aszfalton egyaránt hatékony, s különösen akkor bizonyul majd hasznosnak, amikor az autós túl nagy sebességgel hajt fel az autópályára vagy onnan le. Amikor egy autó túl nagy sebességgel érkezik a kanyarba, a rendszer azzal válaszol a vezető által tett kormánymozdulatra, hogy gyorsan csökkenti a motor nyomatékát, fokozza a féknyomást, így tartva kontroll alatt a jármű mozgását.
A jelenleg szabadalmaztatási eljárási alatt lévő rendszer működésének lényege, hogy méri a jármű kanyarodási sebességét, s ezt összeveti azzal, hogy a vezető milyen gyorsan szeretne kanyarodni. Amikor a jármű kevésbé fordul be, mint ahogy a vezető szeretné – azaz az orrát tolja kifelé, más szóval alulkormányzottá válik –, akkor a kanyarstabilizáló rendszer beavatkozik. A rendszer minden egyes keréknél pontosan adagolja a fékerőt, hogy ezzel is segítse a hagyományos menetstabilizáló rendszer fékezési manőverét.
A Ford exkluzív AdvanceTracR és RSCR-re (Borulásgátló és stabilizáló rendszer) épülő kanyarstabilizáló rendszer érzékelői mérik a sodródási rátát, a kanyarodási sebességet, a keresztirányú gyorsulást, a keréksebességet és a kormányzási szöget, amely ezen adatok alapján így másodpercenként mintegy 100 számítást végez.
"A Ford elsősorban azért fejleszti az olyan technológiákat, mint a kanyarstabilizáló rendszer és a radar-alapú, ütközésre figyelmeztető rendszerek, hogy megelőzze a baleseteket." – tette hozzá Paul Mascarenas, a Ford Globális Termékfejlesztésért felelős alelnöke. "A baleset-megelőzésre kifejlesztett új, aktív rendszerek tökéletesen egészítik ki a Ford vezető passzív biztonsági rendszereit, mint a modern légzsákok és nagy szilárdságú járműszerkezetek, amelyek az elkerülhetetlen balesetekben óvják meg az utasokat."
A kanyarstabilizáló rendszer egyike a számos új, a vezetőt segítő biztonsági technológiának, amelyek bekerülnek az új Explorerbe. A további technológiák között találjuk a következő generációs adaptív sebességtartó automatikát, a fékezési funkcióval kiegészített ütközés-előrejelző rendszert, a különleges, nyomásalapú légzsák-technológiát, az iparágban első ízben alkalmazott felfújható hátsó biztonsági öveket, valamint az intelligens, négykerékhajtású terepüzemmódot.
A Ford biztonsági kutatói az amerikai kormány baleseti statisztikájának elemzéséből arra jutottak, hogy az Egyesült Államokban évente mintegy 50.000 baleset következik be amiatt, hogy az autós túl gyorsan hajt be egy kanyarba.
Az IIHS (Autópálya Biztonsági Biztosító Intézet) által elvégzett tanulmány szerint "az autópálya fel- és lehajtók az ilyen balesetek leggyakoribb helyszínei az államközi autópályákon". A 2004-es tanulmányban elemzett több mint 1.100 nagyvárosi autópálya-csomópontban bekövetkezett balesetben a jármű túlzott sebességét jelölték meg "a baleset legfőbb okaként". Az ilyen helyen bekövetkezett balesetek több mint fele akkor történt, amikor a vétkes vezető lehajtott az autópályáról, 36 százalékuk pedig akkor, amikor felhajtott rá.
A Ford minden más autógyártónál többször kapta meg az ötcsillagos értékelést az Egyesült Államok kormányától, illetve a "Biztonság terén a legjobb" besorolást az IIHS-től.
2009-ben a Ford Amerikában is bevezette a radaralapú sebességtartó automatikát, a fékezési funkcióval kiegészített ütközés-előrejelzőt, valamint a keresztirányú forgalomra is figyelmeztető Holttérfigyelő Információs Rendszert (BLISR). Az új Ford Taurus és Fusion modellekben bemutatott technológiák segítenek elkerülni a potenciálisan veszélyes forgalmi szituációkat, mert radarjaikkal érzékelik más járművek relatív helyzetét, majd látható és hallható jelek kombinációjával figyelmeztetik a sofőrt a veszélyre.
A Ford az autóiparban elsőként a 2002-es Explorerben mutatta be a boruláskor aktiválódó függönylégzsákokat (Safety CanopyR) és a Borulásgátló technológiát, amely azért haladta túl a hagyományos menetstabilizáló rendszereket, mert a járműstabilitás fokozása érdekében a kocsi borulási rátáját is mérte.
A Ford más technológiákat is elsőként vezetett be az iparágban. Ilyen volt például a 2009-es F-150-esben és a 2010-es Ford Taurusban az első nyomásalapú légzsák-technológia, amelynek köszönhetően az oldallégzsákok mintegy 30 százalékkal gyorsabban fújódnak fel.