Tisztelt Olvasók!
A 2010. június 17-én a városi közéleti lapban megjelent, Fazekas Csaba, a Társasházak Érdekvédelmi Egyesületének elnöke által írt nyílt levelére válaszolva tájékoztatjuk Önöket az alábbiakról.
Fazekas úr írásában véleményezi a májusi lomtalanítás ideje alatti kaotikus állapotot, továbbá a nem megfelelő kommunikációt. Írásában valótlanul állítja, hogy nem történt meg a közös képviselők tájékoztatása sem. Mivel ezt nyilvánosan tette meg, a Szákom Kft. úgy érzi, nyilvánosan kell megválaszolnia és pontosítania írását.
A lomtalanítás időpontjáról az önkormányzat és a Szákom Kft. közösen döntött. A döntésről több ezer tájékoztató készült, amely minden fórumon megjelent. Fazekas úr azt írta, a lomtalanítás az eddig megszokott április helyett május közepén kezdődött. Ha az Ő szempontjából nézzük, a lakótelepen valóban május közepén kezdődött a lomtalanítás, a mi szemszögünkből azonban, azt kell írjuk, május közepén folytatódott, ugyanis a lomtalanítás május 4-vel kezdődött az Óvárosban.
Miért csúszott a lomtalanítás ideje? Ennek több oka is van. Egyrészt befolyásolta a sokáig tartó rossz idő. Másrészt április elején a húsvéti ünnepek, azt követően pedig a választások első fordulója miatt nem történt meg. Arra az eshetőségre is fel kellett készülni, ha a választási eredmények miatt szükségessé válik a második forduló. Ezért került sor a lomtalanításra májusban.
Tájékoztatóinkon feltüntettük, milyen hulladékokat lehet, és milyet nem lehet kihelyezni. Furcsa módon, június közepéig 1-2 lépcsőház előtt díszelgett festékes vödör, permetszer, nyílászárók, holott közben a veszélyes hulladékok begyűjtését is megszerveztük, amit az elmúlt héten, hogy a város képét ne rondítsák, összeszedtük, még ha az a szemétszállítási közszolgáltatás keretein belül nem végezhető el. A veszélyes hulladékokra vonatkozó jogi szabályozás szigorú követelmény-rendszert állít fel a szolgáltató felé, amelyet cégünk nem tud teljesíteni, mert nem rendelkezik engedéllyel a veszélyes hulladékok begyűjtésére. Ezért is valósulhatott meg a május 29-re megszervezett veszélyes hulladékgyűjtés a város két pontján felállított ideiglenes átadó állomáson.
Amit a kommunikációról írt, csak annyiban egészítenénk ki, hogy a közös képviselőknek is ment tájékoztatás a lomtalanítás időpontjáról és a veszélyes hulladékok begyűjtésének idejéről is. Sőt, tekintettel voltunk azokra a képviselőkre is, akik több lépcsőházat képviselnek, így fénymásolatban küldtünk több példányt, hogy a közös képviselőnek erre se legyen gondja.
Úgy érezzük, cégünk időben megkezdte a lakók kiértesítését. Értesítéseinkben informálódhattak, azért nem tettük közé a médiában az időpontokat, hogy illetéktelenek ne jöjjenek a városba guberálni. Minden lakó kapcsolatban áll a cégünkkel, számlát kap tőlünk, amiből megtudhatta, hogy az adott körzetben mikor lesz a lomtalanítás.
Természetesen lehet, hogy mi is vétettünk azzal, hogy nem jelöltük meg nyilvánosan a lomtalanítási időpontokat, de azért tettük, hogy ne vonzzuk a városba az idegeneket. Azzal, hogy a lakók nem a megfelelő időben tették ki a lomokat, az ellenkezőjét váltották ki annak, amit mindannyian szerettünk volna.
Mindezt figyelembe véve az őszi lomtalanításnál körültekintőbbek leszünk, de ahhoz, hogy az akció rendben folyjon, kell a lakók fegyelmezettsége is, amiben Ön, mint közös képviselő segíthet.
Tanulságok a szolgáltatónak című cikkének valóban van tanulsága, mégpedig az, hogy mielőtt leír valamit, győződjön meg annak valóságtartalmáról.
SZÁKOM KFT. PR.

