Sokat változott Érd az utóbbi időben. A nemrég még Közép-Európa legnagyobb falujaként számon tartott település ma már a megyei jogú városi cím várományosa, és láthatóan igyekszik felnőni ehhez a ranghoz. A városközpont évtizedeken át csak annyiban különbözött a többi városrésztől, hogy ott épült a lakótelep, ott nyílt meg az első áruház és ott működött a buszpályaudvar.
A most megszűnt érdi autóbusz-pályaudvart 1973-ban adták át, addig az Érd-Felső vasútállomás melletti “gödör” látta el ezt a szerepet. Az új állomás a maga idejében korszerűnek számított, annál inkább, mert akkor is arra törekedtek, hogy az épület több funkciót lásson el, így amellett, hogy oda érkeztek és onnan indultak a környező településekre menő és a helyi járatok, ABC áruház, zöldségbolt, papír-írószerbolt, valamint takarékszövetkezeti fiók nyílt a földszinti részen, az emeleten pedig egy hamisítatlan szocreál stílusú étterem működött. Az eltelt több mint három évtized alatt azonban eljárt fölötte az idő, éppen ezért a Volánbusz Rt szívesen csatlakozott a városközpontban induló beruházáshoz. A most elkészült pályaudvar alapterülete nyolcszázötven négyzetméter, tizenegy indító, négy érkeztető és hat tároló kocsiállást tartalmaz, emellett nyolcvanhárom négyzetméteres légkondicionált váróterem áll az utasok rendelkezésére. Közvetlen összeköttetésben áll a mellette lévő Érd-Alsó vasútállomással, és egy háromszintes, ötszázhét gépkocsi elhelyezésére alkalmas parkolóházzal. Mindez lehetővé teszi, hogy megvalósuljon a “Parkolj és utazz tovább” törekvés, amely amellett, hogy költségkímélő, mentesíti a közlekedési utakat a túlzsúfoltságtól.
Szeptember 5-én Dióssy Gábor, a Gazdasági és Közlekedési Minisztériumpolitikai államtitkára avatta fel az új autóbusz-pályaudvart. Az eseményen részt vett Demszky Gábor, Budapest főpolgármestere, valamint Döcsakovszky Béla, Érd polgármestere is, hiszen ez az intermodális csomópont fontos lépés a főváros és az agglomeráció közötti elővárosi közlekedés további fejlődésében.
Jó hír, hogy a Volánbusz új járműveket is vásárolt, ezzel kezdetét veszi a buszpark korszerűsítése, sor kerülhet hatvanhét elhasználódott tömegközlekedési eszköz leselejtezésére.
Az érdiek már az első napokban “belakták” az új bevásárlóközpontot, amelyet máris belvárosként emlegetnek. A fejlődés pedig nem ért itt véget, folytatódik a beruházás, amely a városközpont teljes arculatváltását eredményezi majd.