Kommunikációval a környezetért

A kert és a jó levegő reményében sokan költöznek ki a fővárosból az agglomerációba, és nagyvárosi igényeikkel komoly feladatok elé állítják az itteni önkormányzatokat. A tárnoki és törökbálinti képviselő-testület környezettudatosságot erősítő, szemléletformáló kampány közös megvalósításáról írt alá megállapodást március 12-én Tárnokon.


Az Európai Unió által támogatott mintaprojekt különböző kommunikációs eszközök segítségével kívánja erősíteni a lakosságban a környezettudatosság elveit és gyakorlatát. A programba Sóskút, Pusztazámor és Diósd is bekapcsolódik.


Szolnoki Gábor, Tárnok polgármestere elmondta, hogy náluk a környezet védelme eddig is folyamatos önkormányzati munka, mindennapi gyakorlat volt. Az elnyert pályázat tulajdonképpen ajándék, elméleti támogatás az eddigiek mellé, aminek köszönhetően a korábbinál is szélesebb rétegeket szólíthatnak meg. Ugyanakkor a program tartalmaz új elemeket is, mint például a tudatos vásárlás fogalma, a fogyasztói szokások formálása.


Csuka Attila, Törökbálint alpolgármestere hangsúlyozta, hogy a környezetvédelemben nem lehet lokálisan gondolkodni.


A projekt részleteit Farkas Norbert, az Europatender Consulting Kft. ügyvezető igazgatója mutatta be. A programba az iskolákat, óvodákat is bevonják, ők is részt vesznek a megvalósításban, és részesülnek az eredményekből. Az első lépés a kutatás, a lakosság tájékozottságának felmérése lesz. A következő cél, hogy tájékoztató füzetek, plakátok, web-oldalak, iskolai akciók, városi rendezvények segítségével minél több üzenetet juttassanak el a lakossághoz. Lényeges eleme a programnak a tájbejárás, amibe nemcsak az iskolákat, de a családokat is szeretnék bevonni. A program lezárásaként kiosztják az "Év legkörnyezettudatosabb osztálya" és a "Jövő barátja" díjat, utóbbit vállalkozók között hirdetik meg.


"Sosem éltünk olyan jól és olyan rosszul, mint a XXI. században" – vezette be a megvalósításról szóló bemutatót a JK Economy Zrt. munkatársa, aki a közös felelősséget, a gondolkodásmód megváltoztatásának fontosságát emelte ki. Hangsúlyozta, szakítani kell azzal a hozzáállással, hogy "én, csak én vagyok", mert mindannyian részesei és felelősei vagyunk környezetünknek, jövőnknek. Már létező módszerek alkalmazásával, egyszerű és konkrét üzenetekkel kívánnak hatni az emberek értelmére és érzelmeire, hogy a környezettudatosság divattá váljon, ami egyébként a média jóvoltából már el is kezdődött. A kivitelező kommunikációs cég a novemberig tartó kampány során olyan programokat indít útjára, amelyeket az önkormányzatok a későbbiekben továbbvihetnek, folytathatnak.

Hozzászólás

E-mail címe rejtve marad. A kötelező mezők *-al vannak jelölve.

Megszakítás

Legfrissebb cikkek

Képtárak

Kategóriák