Mire jó az egyesített bérlet?

  • img
  • img

Június 28-án aláírták a dokumentumokat, és ezzel kezdetét vette a Budapesti Közlekedési Szövetség megalakítása. A kezdeményezés legfőbb célja, hogy azonos színvonalra kerüljenek a főváros és az agglomeráció közlekedési szolgáltatói, és a térség lakói számára utazási alternatívát kínáljanak.

Első lépésként szeptember elsejétől bevezetik az úgynevezett Egyesített bérletet, amely nemcsak a BKV járműveire, hanem a vonatokra és a távolsági autóbuszokra is érvényes lesz. A kibocsátók véleménye szerint nemcsak a fővárosiaknak lesz érdemes megvásárolniuk, hanem az agglomerációból Budapestre bejáró dolgozóknak is, mert attól kezdve a MÁV vagy Volánbusz bérletüket csak a főváros határáig kell megvenniük. Onnan tovább az egyesített bérlet lesz érvényes, amely tíz százalékkal kerül majd többe, mint a BKV bérlet, de ennél lényegesen több térül meg azzal, hogy a távolsági bérlet olcsóbbá válik.

A Budapesti Közlekedési Szövetség további lépéseket is tervez: 2006. január elsejétől vezetik be az összhálózati éves egyesített bérleteket, 2010-ig pedig meg szeretnék valósítani a tarifaközösséget és az elektronikus jegyrendszer bevezetését. Távolabbi cél a teljes körű közlekedési együttműködés megvalósítása, a menetrendek, az infrastruktúra és a fejlesztések összehangolása.

Természetesen az egyesített bérlet megléte az egyszeri utazásoknál is hasznos lehet. Jelenleg 28 kilométeres jegyet váltunk Budapestig, szeptember elsejétől csak 13 kilométeres jegyet kell vennünk. Míg most 248 forintot fizetünk egy teljesárú jegyért, szeptembertől ugyanez csak 170 forintba kerül majd.

Hozzászólás

E-mail címe rejtve marad. A kötelező mezők *-al vannak jelölve.

Megszakítás

Legfrissebb cikkek

Képtárak

Kategóriák