BB1 koncepcióautójával merészen tolta félre a konvenciókat, és tágította ki az autózás határait a Peugeot, tökéletesen eredeti választ adva a városi mobilitás mai és holnapi igényeire.
A mindössze 2,5 méter hosszú, de négy személynek helyet adó BB1 villanyautó mindenféle szempontból újra feltalálja a gépkocsit. Kíméli a környezetet, ugyanakkor felépítése, stílusa, belső designja is merőben eredeti.
Előtérbe helyezi a szabadságot és egyben, egy újszerű autós élmény ígérete.
A világ folyamatos mozgásban van. A mobilizáció, napjaink megkeserítője, de igazi élmények forrása is, de vitathatatlanul nélkülözhetetlen eleme életünknek. A városi forgalom egyre nő. Mindenki szeretne időt megtakarítani, a környezet védelme viszont fontosabb, mint bármikor korábban volt. A tervezők újabb és újabb ötleteket eszelnek ki, a holnap megoldásait keresve. Mindezek jegyében fejlesztett ki a Peugeot ezt az érdekes járművet. A Peugeot sok céggel dolgozik együtt, és sokakat arra inspirál, hogy egyesítsék tapasztalataikat és alkotóerejüket, hozzanak létre különösen eredeti elképzeléseket. A márka mindig megbízhatóan szolgálta a mobilitást, újszerű, felelősségtudatosan vállalható és versenyképes járművekkel, legyenek azok két-, három vagy négykerekűek.
A 63. Frankfurti Autószalonon bemutatott BB1 koncepcióautó is ezt az eszményt követi, hiszen kitágítja a határokat, újszerű autózást, kifejezésmódot és hozzáállást hoz. Ez az elektromos jármű új utat jelöl ki a városi közlekedésben.
A BB1 valamennyi kérdésre igyekszik választ adni, amelyekkel napról-napra találkozik a ma embere, ezért maximális sokoldalúságot kínál kompakt méretekkel, miközben dinamikus és mozgékony fordulóköre például mindössze 3,5 méteres.
Mindezek érdekében igazi kihívást vállaltak a Peugeot tervezői – olyat, amilyen nem fordult még elő az automobil történetében: négy személyt elhelyezni egy 2.5 méteres járműben. A belső térkihasználásnak ezen rekordja nagyobb szállítókapacitást eredményez, noha "kompakt" méretének köszönhetően egészen kis helyen is leparkolható a kocsi – akár a járdára merőlegesen is.
A titok nyitja abban áll, hogy az utastér elrendezése a kétkerekűekét követi, a vezető pedig újszerű, a szokottnál függőlegesebb pozícióból uralja járművét. Ezt főképp azáltal érték el, hogy nincsenek pedálok. A hátsó utas tandem-helyzetben ül a vezető mögött, a jobb oldalon pedig hasonló a helyzet. Ez a négykerekűtől merőben újszerű koncepció adja a BB1 eredetiségét.
Bejutni az újszerű mechanizmusú ajtón keresztül lehet, a csomagtartó pedig hátfalajtón keresztül hozzáférhető. A belső tér átrendezhető: négy utas mellett 160 liternyi poggyásztér marad, amely 885 liternyire nő, ha csak a vezető utazik.
Már a jármű stílusa, elejének meglepő vonala, üvegezett felületének nagysága, ajtói, különleges kialakítása igazi csemegévé tette ezt a városi minit. Nem olyan, mint az eddig látott autók. Szakít a múlttal! Robusztus Minden egyes részletéből sugárzik az extravagancia és a technika; elegendő csupán a fénydiódás fényszórókra és a visszapillantó kamerára utalni. Dupla búborék-teteje, amilyet az RCZ is kapott, tágasabbá teszi a hátulját.
A nyitott és a nagy ablakok jóvoltából fényárban úszó belső tere interaktív technikák sorát vonultatja fel. A színes képernyő és az audiorendszer, "okostelefon" funkciókat valósít meg. Egyszerre telefon, navigátor, Internet-hozzáférés, rádió, MP3... Csak be kell dugni a kábelt az USB csatlakozóba, illetve ha kell, a 12 voltos aljzatba. Ez az univerzális és felhasználóbarát rendszer lehetővé teszi, hogy a lényegre figyeljünk, ne pedig sokféle készülékre, ezáltal hozzájárul a biztonsághoz, és jelentős súlyt takarít meg.
A visszapillantó kamera fölöslegessé teszi a tükröket, ezáltal nem olyan széles a jármű és javul az áramvonalazása, ugyanakkor még technikásabb benyomást kelt a berendezés.
A BB1 elektromos hajtóműve iránymutatóan újszerű. A villanymotorok a hátsó kerekekben vannak, a konstrukció a Michelin részvételével született. Ez az eredeti megoldás maximális belső teret eredményez. Az ötlet a quadoktól származik, a csúcsteljesítmény 15 kW (20 LE) – azaz motoronként 7.5 kW. Városi közlekedésre nagyon kedvező a súly és a teljesítmény aránya, ennek megfelelően jól gyorsul (0-ról 30 km/órára 2.8 másodperc és 30-ról 60 km/órára 4 másodperc), tehát élvezetesen vezethető dinamikus jármű.
Az erős lítiumion akkumulátor kényelmes, 120 kilométeres hatótávolságot ad. Két „csomagban”, a hátsó ülések alatt helyezkedik el, így nem vesz el semmit az utas-, illetve a csomagtérből. Továbbá, mivel a két tengely között található, középen összpontosul a súly, aminek stabilizáló hatása van, különösen fékezéskor.
A Peugeot mérnökei teljesen újragondolták a járműtervezést. A BB1 csővázát például a Peugeot Motorcycles konstruálta. Szerkezeti egységei viszont teljesen normálisak: elektromos szervokormány, kettős keresztlengőkaros első és hátsó futómű, rugó-lengéscsillapító egységek – így az úttartás és stabilitás teljes mértékben megfelel a jármű teljesítményének, a városi közlekedés szempontjainak, valamint a Peugeot-tól elvárható élvezetes és biztonságos autózásnak.
Az utasteret körülfogó karosszéria könnyű szénszálas szerkezetű, megadva a lehetőséget a későbbi egyedi kialakításra és sokféle forma alkalmazására. A jármű súlya, akkumulátorokkal együtt, nem haladja meg a 600 kilogrammot, és mivel minden fődarab ideális helyre került, nagyon jó a súlyelosztás.
Elektromos hajtásának köszönhetően a BB1 eszményien környezetkímélő jármű, kipufogás- és zajmentes. Eme előnyei ráadásul nemcsak menet közben érvényesülnek! Álló helyzetben a tetőn elhelyezett napelemek tartják működésben a szellőzést. Folyamatosan friss levegő jut az utastérbe, mégpedig úgy, hogy az aktívszenes finomszűrő előzőleg kiválasztja belőle a pollent és az egyéb szennyező anyagokat.
A BB1 élvonalbeli technikát képviselő napelemei az Ocean Vital alapítvánnyal karöltve készültek. Flexibilisek, ezért domború felületen is használhatók, mint a BB1 dupla buborék teteje, és megfogják a beeső fényenergia 16 százalékát, így sokkal hatékonyabb, mint az eddigi rendszerek. Ezek látják el a jármű néhány elektromos berendezését is.
Az Ocean Vital alapítványt a világkörüli hajós Raphaël Dinelli hozta létre, új és tiszta technikák kifejlesztésére, a természeti erőforrások és környezetünk megőrzése érdekében. A BB1 projekt részeként a Peugeot és az Ocean Vital megállapodást kötött, hogy támogatják a megújuló energiaforrások kutatását és fejlesztését, illetve ennek keretében bátorítják a francia „zöld gazdaság” projektjeit.
A "BB1" név a Peugeot történetére és az 1905-1912-es "Baby Peugeot" modellekre utal. Az ultra-kompakt, könnyű villanyautó koncepciója pedig a Peugeot VLV-t idézi. Ebből 370 darab készült 1941 és 1945 között, megfelelve a második világháború alatti különleges igényeknek. Mindezzzel a Peugeot azt demonstrálja, hogy, mindig képes az idők szavához és a szükségletekhez igazítani járműkínálatát.
-b-