A tavalyi évben világszerte 7,8 milliárd dollárt költöttek a cégek üzleti intelligencia szoftverekre, amitől a gazdasági válság okozta nehézségek megoldását remélték. Pedig a beruházások ideje közel sincs itt, inkább a gazdaságilag megfontolt döntésekre kellene ráerősíteni, és így meghonosítani a hatékonyságnövelés eszközeit. A DGS Global Research és a Figyelő közös felmérésében arra fókuszál, hogy a cégek hogyan ítélik meg mostani helyzetüket, és milyen hatékonysági intézkedéseket terveznek a recesszió leküzdésére.
A cég- és HR vezetők a megfelelő kompetenciák hiányában gyakran nem képesek a szükségszerű stratégiaváltás kidolgozására, és nem tudják megfogalmazni azokat az intézkedéseket, amelyek kivezethetnének a válságból. Sokszor arra sem figyelnek, hogy a konkurencia mit tesz a kilábalás érdekében. Márpedig a tervek és a lehetőségek közötti egyensúly megteremtése érdekében végrehajtott hatékonyságnövelési intézkedések segítségével érdemi változások következhetnek be, és a költségvetés is csökkenhet.
A „Hatékonyságnövelés mint válságkezelési eszköz” című kutatás többek között a válság okaival és annak megítélésével, a bekövetkezett és tervezett létszámváltozással, a végrehajtandó intézkedésekkel, illetve a versenytársak helyzetével és a piaci információk megszerzésének gyakorlatával is foglalkozik.
A 2009. augusztus 31-ig tartó kutatás a www.dgsglobal.hu oldalon érhető el. Eredményeit a Figyelő és a DGS GLOBAL RESEARCH több mint 60 vállalat gyakorlatát bemutató konferenciáján mutatják be, amit „Változó szerepek változó környezetben” címmel hirdettek meg szeptember 23-24-re.
A kérdőívet kitöltők térítésmentesen hozzájuthatnak a felmérés tanulmánykötetéhez, amelyből ötletet kaphatnak saját helyzetük javításához.
FISZ Hírügynökség