Februárban indult projektünk - amelynek célja, hogy az integrációt és a környezettudatos nevelést egyesítsük vízparti tevékenységekkel - előkészítő szakasza lezárult, és elindultak a fejlesztőprogramok. A program keretein belül közel 30 többségi és 30 sajátos nevelési igényű tanulót fogadunk.
A projekttel kapcsolatos beszerzések lezárulása és az akadálymentes mosdó elkészülése után május első hetében megkezdődtek a csónakházban a Norvég Civil Alap által támogatott „Egész és része” vízi és vízparti fejlesztőprogramunk közösségépítő foglalkozásai.
Keddenként többségi, szerdánként pedig sajátos nevelési igényű gyerekek érkeznek hozzánk, hogy elsajátítsák a „vizes mesterség” fortélyait egy kalóztörténet mentén. A programok megvalósításában dolgozó 10 fős csapat az egyesület ifi- és felnőtt vezetőiből, valamint három gyakorló és egy diploma előtt álló pedagógusból áll. A gyerekek eddig 5 alkalommal vettek részt különböző témájú foglalkozásokon. Az első program egymással és a Dunával való ismerkedés volt, a második héten mindenki bizonyíthatta úszástudását. A harmadik alkalommal a két csoport programja elvált egymástól. A többségi gyerekek egy környezetvédelmi, szelektív hulladékhasznosító, kézműves programmodulon vettek részt. A következő programon mindkét csoport tagjai a különböző típusú vízitúra csónakok tartozékait, felszereléseit, valamint a „Csónakházi etikettet” ismerhették meg. Az ezt követő alkalommal az őrsi csónak bepakolása volt az elsajátítandó „tananyag”, amit evezéstanulás kísért ugyanebben a csónakfajtában.
Leendő kis „kalózvadászainkra a kötélkezelés titkai, a fontos vízi jelzések és vízi közlekedési táblák megismerése, valamint a vízitúrázó egészségügyi tudnivalók elsajátítása vár még a nyári táborok előtt.







