A Környezetvédelmi és Vízügyi Minisztérium valamint az Országos Meteorológiai Szolgálat által meghirdetett „Mérd az időt” program februárban induló második projektjére is jelentkezett az 1. Számú Általános Iskola 6.a osztályának januárban fődíjat nyert Hangosak csapata.
Először a már meglévő műszerparkot kellett bővíteni további kettővel. Az első egy hajszállal működő légnedvességmérő, amit március 2-tól használnak, a másik egy párolgásmérő, aminek egy héttel később kellett elkészülnie. Ezután a felhőzet napi kétszeri jelentésével bővült a program. Majd elkezdődtek a számítási feladatok, ami már nem igazán nyerte el a 30 tanuló maradéktalan tetszését. Az így kiegészült feladatokkal március 23-tól a következő adatokat kellett a gyerekeknek előzetes beosztás alapján, naponta kétszer, meghatározott időben jelenteni: hőmérsékletet, légnyomás, szélirány és sebesség, csapadékmennyiség, légnedvesség, párolgás, felhőzet, az időjárás jellege. Emellett meg kellett figyelniük az érdekes időjárási eseményeket, a napi középhőmérséklet és hőingadozás kiszámítását, a havi középhőmérsékletet és csapadékot.
A következő hónapokban nehéz feladattal szembesült a csapat. Helyszínrajzot kellett készíteniük a műszerpark közvetlen környezetéről a műszerek helyének pontos megjelölésével, és egy távolabbi térképet az épületek és a földrajzi képződmények feltüntetésével.
Májusban jutottunk el a legnehezebb feladathoz, ami Százhalombatta éghajlati jellemzésének elkészítése volt. Ebben a feladatban nagyon sokrétű kutatómunkára volt szükség, amelyhez a lelkes szülők is nagy segítséget nyújtottak. A sok elméleti rész mellett a gyerekeknek a forgalomszámlálás tetszett a legjobban. Ebből kiderült, hogy egy szerda reggelen 30 perc alatt 351 gépkocsi halad el az iskolánk előtt.
A program június 5-én zárul. Addig még naponta kétszer küldenek jelentéseket a kis meteorológusok, akik sokat tanultak az év során. Ezt a tudást a későbbiekben jól tudják majd kamatoztatni a fizika és a földrajz tanulásában.
Legnagyobb eredménye azonban ennek a programnak az, hogy az osztály a sok közösen végzett kutatásnak és munkának köszönhetően valódi csapat lett a szó legnemesebb értelmében.
1. Számú Általános Iskola

















