Január 14-én, hétfőn reggel az Érdi Munkaügyi Hivatalban volt egy kis elintéznivalóm. 7 óra 30-ra odaértem, hogy ne menjen el a napom. (Úgy tudtam, másokkal együtt, hogy 8 órakor nyitnak.) Meglepetésemre már húszan voltak előttem. Nyolc óra előtt 5 perccel már körülbelül hatvanan állhattunk sorban, várva a bejutásra.
Már az is megalázó, hogy a Munkaügyi Hivatal mintegy két éve szakítva a sokéves gyakorlattal, nem engedi be az emeletre, a folyosóra az embereket a nyitásig, hanem hidegben, fagyban kinn kell várniuk az utcán, mialatt a munkatársak benn a melegben kényelmesen kávézgatnak. Mondom ezt azért, mert 8 óra 5 perckor még nem nyitottak ki, pedig 7 óra 40-kor már ott voltak! Érdeklődésképpen a sor elejére mentem, megnézni, mi a helyzet. Ott így fogadott egy battai ismerős: „Hát, nem látod? Megváltoztatták a nyitva tartást, már nem 8-kor, hanem 8 óra 30-kor nyitnak.” Valóban, az ajtónál szerepelt egy táblán az új nyitva tartási rend. A zárási időpont „természetesen” nem változott, így fél órával kevesebb ideig vannak nyitva január 1-je óta. Ráadásul csütörtökön zárva tartanak.
A fő probléma az, hogy az új nyitva tartási rendről elfelejtették tájékoztatni a lakosságot, az ajtón lévő kiíráson kívül erről sehonnan nem lehetett tudni! Semmilyen médiában nem jelent meg (legalábbis én nem találkoztam vele), hogy az ügyfelek 8 óra 30 előtt hiába várakoznak, mert kinn kell fagyoskodniuk.
Engem személyesen nem érintett, de sokak szerint még probléma a hivatal működésében, hogy nem érkezési sorrend szerint hívják be az ügyfeleket. Egy battai férfi mesélte, hogy a múltkor ötödiknek érkezett, de a huszadik ember körülbelül egy órával előtte került sorra.
Véleményem szerint egyszerűen meg lehetne oldani a dolgot, ha az ügyfeleknek sorszámot adnának, mint azt máshol is teszik! Nem is értem, miért nem vezették még ezt be? Így lenne tisztességes!
Úgy érzem az Érdi Munkaügyi Hivatal dolgozói sokkal jobban megbecsülhetnék a hozzájuk fordulókat! A legtöbb ember szükségből, nem jókedvéből megy oda!

