Mert hülye azért nem...

  • JEGYZET
  • 2007-08-23
  • Írta: CK
  • 280 megtekintés

Egyik olvasónkkal az történt a CBA-ban, hogy vásárolt egy csomag fóliás pulykaszalámit, ami aztán annyira megízlett neki, hogy valósággal rákapott. Annak meg külön megörült, amikor a második vásárlásnál a szalámi már nem 199, hanem csak 179 forintba került. Meg is kérdezte, miért lett olcsóbb, amire elmondták neki, hogy rövid lejáratú a szavatossága, ezért akciós áron kínálják. Két hét telt el közben, és a hölgy ismét vásárolt néhány csomaggal a szalámiból, de ezúttal kellemetlen meglepetés érte. Bár a termék lejárata időközben tovább csökkent, némelyik csomagon már csak kettő, másikon már csak három nap volt hátra, a szalámi ára 249 forintra emelkedett.

Amikor ismét értetlenségének adott hangot, az áruház vezetőhelyettese elmondta neki, hogy a termékek árát mindig központilag határozzák meg, ők itt helyben nem tudják befolyásolni.
A csalódott vevőt fizetéskor újabb kellemetlenség érte. A pénztáros ugyanis nem vette el tőle a régi ezerforintosát, amit nem sokkal előbb a postán kapott visszajáróként. A hölgy most már teljesen zavarba jött, mivel úgy tudta, a régi ezreseket augusztus végéig mindenhol elfogadják, és ezen a napon még csak augusztus 23-a volt. A pénztáros azonban megmutatta neki a táblát, amire ki volt írva, hogy a CBA-ban csak augusztus 20-ig számít fizetőeszköznek a régi ezres.

Miközben meghökkent vevőnk csak állt, és tovább értetlenkedett, minden ráérő bolti dolgozó köréje gyűlt, és legalább akkora értetlenkedéssel, valamint nyilvánvaló visszatetszéssel figyelték. Ő legalábbis így érezte, meg úgy, mintha „hülyének néznék”.

Végül fizetett, és visszaballagott a postára, ahol egy szó nélkül újra váltották a régi ezresét, valamint felvilágosították, hogy azt bizony augusztus 31-ig mindenhol mindenkinek el kellene fogadnia.
Az árakat valóban központilag határozzák meg – mondta el érdeklődésünkre Darabos Zoltán, az áruház vezetőhelyettese -, de amikor az említett vevő reklamált nála, ő azonnal jelezte a panaszt a központ felé, ahol a kérdéses szalámi árát azonnal visszaállították 179 forintra. Hozzátette, biztosan valami számítógépes hiba csúszott az árazásba, a hölgytől pedig – ha visszatér – elnézést fog kérni. Szintén a központból kapták azt a faxot, amely előírta, hogy a boltban csak augusztus 20-ig fogadhatnak el régi ezreseket. Hogy miért, azt nem tudja.

A lejáró szavatossággal dráguló szalámiról Budai Ákos, a boltot működtető Krupp és Társa cég területi vezetője is úgy nyilatkozott, hogy műszaki probléma, számítógépes hiba okozhatta. Amint tájékozódott a problémáról, utasította a helyettes vezetőt, hogy azoktól a vevőktől, akik drágábban vették a szalámit és visszatérnek, kérjenek elnézést és fizessék vissza a különbözetet. Az ezerforintosokkal kapcsolatos utasításnak utána kellett néznie, de egykettőre kiderítette, hogy az első körfax téves volt, amit egy újabb követett, amin már augusztus 31-ben szabták meg a határidőt. Az azonban valószínűleg elkerülte a battai bolt vezetőjének a figyelmét.

Minden jó, ha a vége jó – tehetnénk hozzá a semmi kis történethez, ha a területi vezető a beszélgetés végén nem kérdezte volna meg, ugyan minek kell erről az újságban írni, és nem tette volna hozzá, hogy ha a mi városunkban ez a legnagyobb probléma, akkor szeretne itt élni. Ennek a finom iróniának köszönhetően néhány perc erejéig az újságíró is hülyének érezhette magát.

Hozzászólás

E-mail címe rejtve marad. A kötelező mezők *-al vannak jelölve.

Megszakítás

Legfrissebb cikkek

Képtárak

Kategóriák