Nyolcvan milliárd forintos beruházással valósul meg az M6-os autópálya, amely nemcsak a közlekedés, de a gazdaság fejlesztésében is nagy előrelépést hoz, hiszen régiók sorsát is befolyásolja. Két miniszter, az érintett települések polgármesterei, valamint az M6 Duna Autópálya Konzorcium képviselője látták el kézjegyükkel a dokumentumot, amelyet bebetonoztak az alapkőbe.
Persányi Miklós környezetvédelmi és vízügyi miniszter rávilágított az autópálya-építés környezetvédelmi hasznára, hiszen ezek az utak elkerülik a településeket, így az átmenő forgalom nem terheli a lakóövezetek levegőjét. Az M6-os autópálya emellett megoldja Magyarország egyik legjelentősebb környezetszennyező gócpontja, a Metallochemia felszámolását, hiszen a gyártelepen felhalmozott kohósalakot és a környék nehézfémekkel szennyezett talaját egy hatszáz méter hosszú, tizenhárom méter magas szarkofág fogadja magába, és ennek tetején vezet majd az út.
Összesen 58,60 kilométer autópálya épül meg 2006. szeptemberéig. Kétszer két sávos lesz, 140 kilométer per órás sebességgel haladhatnak majd rajta az autók. Tíz csomópontot építenek ki, így Százhalombatta két ponton csatlakozik a sztrádához. A közel hatvan kilométeres szakaszon hatvanegy műtárgy épül, ezek közül a leghosszabb az a 250 méteres híd lesz, amely a Dunaújváros és Pusztaszabolcs közötti vasútvonal fölött ível majd át.
Az érintett települések sokat várnak az M6-os autópályától, és reményeik nem megalapozatlanok, hiszen már az útépítés híre is megnövelte irántuk az érdeklődést, a megvalósulás pedig akár szárnyakat is adhat gazdasági fellendülésüknek.








