Nagyobb biztonságot és egyszerűbb ügyintézést jelent, ha a jövőben az Európai Unió területén vásárolt termékkel vagy szolgáltatással kapcsolatos panaszokat a magyar fogyasztóvédelmi hatóságokon keresztül is el lehet intézni – tájékoztatott a Kormányszóvivői Iroda.
Mindez tehát azt jelenti, hogy az uniós tagállamokban vásárolt termékekkel, vagy igénybe vett szolgáltatásokkal kapcsolatos minőségi kifogásokat nem csak abban a tagállamban lehet érvényesíteni, ahol a terméket vásárolták vagy a szolgáltatási igénybe vették, hanem itthon, a hazai hatóságokon keresztül is.
A kormány javaslata a fogyasztók számára nagyobb biztonságot jelent és egyszerűbb ügyintézést minden olyan ügyben, amelyikben idehaza a Gazdasági Versenyhivatal, a fogyasztóvédelmi felügyelőségek, a Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyelete, a Nemzeti Hírközlési Hatóság és az Országos Gyógyszerészeti Intézet illetékes. Az összekötő hatóság feladatait a Fogyasztóvédelmi Főfelügyelőség látja majd el.
A fogyasztóvédelmi szervek közösségi szintű együttműködése nemcsak egyszerűbbé, de hatékonyabbá is teszi a fogyasztói jogok érvényesítését, hiszen sokan azért nem tudták külföldi vásárlásaikkal kapcsolatos panaszaikat orvosolni, mert túl bonyolultnak, nehézkesnek találták jogaik érvényesítését.

