Idén is megtelt az Eötvös iskola aulája a 12. Bűbájos, egyben az első "zöld gondolatú" olvasásversenyen résztvevő 89 diákkal. Ők már tudják, hogy a jó könyv olvasása kiterjeszti emberségüket, megsokszorozza örömüket, gazdagítja személyiségüket, és annyi emberi érzelem átélésére van mód olvasás közben, amennyire egyetlen élet sem elég önmagában.
"A múlt ismeretében a távoli jövő idővonala" tematika köré választottam a könyveket. Christine Nöstlinger, Jules Verne, Saskia Sarginson, Lois Lowry egy-egy regényét olvasták a versenyzők, és készítettek vetíthető prezentációt. Mind a négy könyv a nehéz, de igaz út választásáról szól.
A művek tematikája lehetőséget ad a tanulóknak a környezetvédelem témakörben való elmélyülésre is. A versenyzők vizsgamunkái is e területet mutatták be: a múlt vagy a jelen embere bűnösebb a környezetkárosításért kérdést feltéve az 5.osztályosok: "A körülöttünk élő állatok, növények sorsa a jövőben" témából naplót, a hatodikosok "Múltbéli állatok, érdekességek, leletek. Üzenet a jövőnek." címmel albumot, a 7. évfolyam "Választott vagy véletlen élethelyzetek és a jövő" gondolatból híreket szerkesztettek.
Végzős diákjaink utópisztikus látomása az ember jövőjéről zárta a prezentációk sorát.
Értékeltük a kommunikációs készséget, a véleményalkotás mélységét, az érvelési stratégiát. Természetesen a prezentációk pontjait emelte a megadott műfaj ismérveinek megjelenítése, a logikus gondolatvezetés, kreativitás, szépérzék, ízlés.
A Bűbájos olvasásverseny sikere erősíti bennem a hitet, hogy Kosztolányi Dezső tanácsát megfogadva jó úton járunk: "Neveljünk gyermekeinkből olyan embereket, akik nem kongó szólamokra büszkék, akik mélyen érzik anyanyelvükkel való kapcsolatukat, ennek minden árnyalatát és finomságát, a múltját és a jelenét is. Legyen az iskola a leendő olvasók előkészítő tanfolyama. Van-e ennél nagyobb föladat?"
Miklós Magda