Erről számolt be a főpolgármester az elővárosi járatok üzemeltetése kapcsán. Tarlós István minderről az után tájékoztatott, hogy Német Lászlóné fejlesztési miniszterrel és Völner Pál államtitkárral tárgyalt. Az agglomerációs buszjáratok üzemeltetését tavasszal veszi át a Volán a BKV-tól egy uniós előírás miatt. Ugyanezt tervezik a HÉV-vel is, amelyet ezentúl a vasút üzemeltetne a városhatárokon túl. A főpolgármester a mostani egyeztetés után azt mondta: garanciákat kapott arra, hogy az utasok semmit sem vesznek majd észre a változásokból. Továbbra is egy bérlet marad és a sárga buszok is megállnak majd a városhatáron belül. Hozzátette: a HÉV-ek ezután is a teljes vonalon járnak. A vágányokat és a kocsiszíneket nem kell bérbeadni. Tarlós István azt is mondta: a Volán és a BKV megállapodik majd a feltételekről. Ez szerinte azért sem baj, mert már régóta meg kellene valósítani a MÁV-ot, a Volánt és a BKV-t tömörítő közlekedési szövetséget. A fejlesztési tárca közben közölte: a főpolgármester valóban kapott garanciákat. A cél pedig az elővárosi és agglomerációs tömegközlekedés javítása. Információhiányra panaszkodnak főváros környéki települések a közlekedési változásokkal kapcsolatban. Azok, ahol BKV helyett Volán buszok közlekednének. A távirati irodának a polgármesterek azt mondták, hogy csak a sajtóból értesülnek a reformról. A levelezésekből eddig arra következtettek, hogy mindez csak egy elképzelés és nem végleges döntés. Az érintettek egyértelmű eligazítást, tájékoztatást és egyeztetést várnak. A változás a többi között Budaörsöt, Diósdot, Szigetszentmiklóst és Törökbálintot érinti.