Dióhéjban a Szent Koronáról

  • img

A KÉSZ helyi szervezői egy fórumot hívtak össze annak megvitatására, hogy a Szent Korona-tan eszmeisége a közeljövőben a magyar törvényhozást miképpen újíthatná meg: azaz szükség van-e egy új alkotmány megteremtésére.
 (A magyar joggyakorlatban ugyanis egészen 1948-ig egy ősi alkotmány rendre megújított, de mégis folyamatos elvei szerint éltek a nemzedékek. Akkor viszont mindent mellőzve, egy idegen, szovjet-típusú alkotmányt vezettek be. A rendszerváltáskor kaptunk ugyan egy új, és demokratikusnak tűnő alkotmányt. Azonban az ellopott rendszerváltás miatt egyre többekben felmerült annak lehetősége, hogy az ősi tanhoz való visszatérés lehetne egy valódi megújulás alapja. A ma létező pártok közül egyedül a Jobbik Magyarországért Mozgalom az, mely ennek igényét egyre jobban sürgeti.)
Sajnos a köztudatból először a szocializmus mosta ki azt a gondolkodásmódot, mely a magyar lélekből származó erkölcsiség általánosan elfogadott eszmeiséget tükrözte. Az agymosás második hulláma 1989-óta aztán a maradék nyomait is eltüntette. Ennek a szerves gondolatrendszernek volt a legfőbb szakrális jelképe a Szent Korona.

A Korona története nem véletlenül, végtelenül kalandos, hiszen, ami a koronával megesett, az mindig jelképes tükröződése volt mindannak, ami a magyar népünkkel történt.
1945-ben az orosz hadsereg elől Szálasiék megpróbálták Nyugatra menekíteni e kincset. Csakhogy az iparkodás ellenére is (egy mocsárba rejtették) rövidesen az amerikai hadsereg birtokába került. 1951-ben szállították az USA-ba, miután több "eszement", őrségben lévő katonájuk felpróbálta a maga fejére, s ezután röviddel, rejtélyesen elhaláloztak. Emiatt a legtitkosabb haditámaszpontra vitték, ezzel a furcsa felirattal: Szigorúan titkos. Különleges eredetű repülő tárgy.
Végül hosszas diplomáciai kilincselések után 1978-ban, éppen egy ilyen januári napon, csak éppen január 6-án került vissza hazájába. A magyar nép jogos tulajdonába. Csakhogy addigra eltelt 33 év (krisztusi idő), s a népnek, s persze vezetőinek is, halvány fogalma sem maradt, hogy mire való is ez a "tárgy". Így először múzeumi, azaz élettelen, legfeljebb csak a múltról tanúskodó emlékként a Nemzeti Múzeum tárlójában helyezték el. Ekkor engedélyeztek egy vizsgálatot a tudósok egy szűk köre számára. A Fidesz kormány hozott egy döntést, s most méltóbb helyén "állították ki": a Parlament kupolatermében. Csakhogy még mindig "működésképtelen állapotra" késztetik.
Csakhogy az 1978 óta eltelt 32 év (majdnem újra 33év) elegendő volt arra, hogy néhány elhivatott embernek köszönhetően mára mondhatni százezrekben valóban szent, tiszta érdeklődés ébredt a múltunk ezen ereklyéje iránt. Tudjuk, hogy az egykori koronaőrséget mellőzik, s ezer más módon próbálják még ma is megakadályozni azt, hogy a nemzeti jelképeink legmagasztosabbika valóban kifejthesse azt az erejét, amelyért egykor készítették.

Egy Nemzet Megtestesítője: a lelkek egyesítője, a tiszta célok kijelölésekor mintegy felhatalmaz, s fensőbb erőket közvetít.

Ma már bőséges a téma szakirodalma: a legkülönbözőbb területek tudósai mondták el azt, amit számukra jelent (csillagászok, történészek, ötvösök, művészettörténészek).
Most ezek közül csupán azokat szeretném felidézni, melyek feltétlenül benne kellene, hogy legyenek a köztudatban. Egy Jobbik-os ismeretei között is, különben nincs miről fórumot, vitaestet tartani, mert akkor még mindig éretlenek vagyunk arra, hogy a Korona összefogjon bennünket.

1.  A mi koronánk az összes európai koronák sorából kiválik formájával. Boltozatos, és nem nyitott, tehát a szellemi erőket nem kiengedi, hanem összegyűjti.

2.  A félretanítás miatt nem ismert, hogy nem több részből áll. Egységes mű, melyet egy egységes gondolatmenet alapján készítettek el. Az emberi élet hármas színterét jelenítették meg vele. A csüngők, a történeti feljegyzések szerint eredetileg hófehér gyöngyökből álltak. Ezek jelentik az alsóbb világot, mely összeköt bennünket a Földdel. A második régió maga a koronatest, mely maga is két részre tagolható. Ez a mi evilági életünket jelenti, a kétféle irányultságunkkal: a pánton földi közbenjárók, szentek képe látható, a keresztpánton viszont apostolokat, s a mennyben élőket helyezték el. A harmadik elem ezzel szoros kapcsolatban áll. Ez a kereszt, mely mintegy az Atya köldökéből mutat a csillagos ég felé.

3.  Szintén a történelmi elferdítések közé tartozik az, hogy a koronán lévő keresztet szeretik
úgy előadni, hogy a koronán a kereszt a hányattatott sorsa idején lett ilyen: "összenyomódott, mert volt, hogy ráültek." Nem igaz. 23,5 fokos szöget zár be, mely megegyezik a Föld forgástengelye és a pálya síkja által bezárt szöggel. Ugyanis akkor, s olyan műhelyből került ki, ahol a készítésénél a legmagasabb rendű tudás összegződött. Papi, s csillagászati ismeretek.

4.  A korona ún. abroncs része is egy tudatos kompozíció, melyben a szereplők katona- és gyógyító szentek, akiknek a névnapjai a kalendáriumban sorrendben helyezkednek el. Ennek a legfőbb mondanivalója vélhetően az, hogy a király az ország irányításában két nagyon fontos feladatkört egyesít: népe oltalmazója= katonai vezetője, és népe lelki védelmezője=gyógyítója.

5.  A koronán a Habsburg "őrzés" idején több durva beavatkozás is történt/ történhetett. Több képet is lecseréltek azzal a céllal, hogy a korona számukra megmagyarázhatatlan lelki erején rontsanak. Felfoghatatlan volt a számukra az ereklye isteni eredete, mely miatt így emlegették. "Angyali korona, szent csillag!" A nép fiaiból pedig azt váltotta ki, hogy ha megláthatták, vagy a közelébe juthattak, alázatosan térdet hajtottak. A hátsó képek helyett megjelent a koronán két új alak. I. Géza királyunk, s egy teljesen jelentéktelen alak a sok bizánci császár közül, Mindez csak azért, hogy a korona isteni eredete helyett ellehessen hinteni azt, hogy itt egy ajándékozásról van szó, melyben I. Géza vazallusa lett a császárnak. Pedig látnivaló, hogy ezek a zománcképek mennyire elütnek stílusukban, s kidolgozottságukban is a többitől.

6.  A másik nagyon kártékony beavatkozás az lehetett, amikor a felső, szellemi rész egységét próbálták megrontani. A koronán szemből Jézus képe helyezkedik el, hátul pedig a Szűz Anya volt. A kereszt alatt az Atyát láthatjuk. Minden ősi, a természettel harmóniában élő nép számára egyértelmű volt az életben megtapasztalható kettősség. A férfit a teremtő erejű Nap szokta jelképezni, a női erőket pedig a Hold. Ilyen volt a mi koronánk is a régi leírások szerint.

7.  Az utolsó olyan pont, melyet minden magyar embernek tudnia kellene, hogy a mi koronánk nem egyszerűen azért értékes, mert páratlan műremek, s nagyon magas intelligencia megjelenítője. Ettől ezerszer több. Ugyanis beavató korona. Gondoljon mindenki arra, hogy van hétköznapi viseletünk, ünnepi, s van egy olyan, melyet életünkben egyszer viselünk: amikor odaajándékozzuk magunkat egy életre valakinek. A királyaink számára a korona ilyen volt. 1000-1918-ig zajlottak vele a koronázások. 38 királyunk viselhette a fején, de csak életében egyetlenegyszer. Különleges erejét nem egy alkalommal írták el a források. Azt, hogy megrendítő hatással volt a szertartás egy-egy igen alkalmas személyre. Azok a napok szinte mindig valamilyen egyházi ünnephez kötődtek. A szent idő, a szent hely, a szent kellékek: a koronázási ékszerek, a kiválasztott személy alkalmassága együtt próbálta az egész eseményt magasabb régióba helyezni. Hisz a cél az volt, hogy a beavatandó király végtelen nehéz, s magasztos feladatához elnyerhessen egy olyan erőt is, mely segíti őt küldetése beteljesítésében. Azt hiszem anélkül, hogy a Szent Korona-tan jogi magyarázatára mertem volna vállalkozni, érthetővé vált, hogy, mint minden szimbólum: a korona is, messze túlmutat önmagán. A korona mindig egyesítő szerepet töltött be.

 Nemzet, uralkodó, és Isten egy szent szövetségben működött együtt.

Ma ez a hármas kapcsolat tökéletesen szétromboltatott, mert a nép tömeggé lett züllesztve. Az Istent száműzték az életből. A vezetőink nagy része pedig nem lelki magasságból érkezett, hanem a bűn miatti lelki nyomorból, hogy mindent megtegyenek, hogy az élet összes lehetséges szövetét tökéletesen szétrombolják: családot, nemzetet, s mindent.

Ne hagyjuk!
A tömegből legyünk újra nép!
Az Istent hívjuk vissza az életünkbe!
Válasszunk olyan embereket magunknak, akik hisznek a szent szövetségben nép, vezető, és Isten között! S akkor a Korona is betölti újra küldetését.

Hozzászólás

E-mail címe rejtve marad. A kötelező mezők *-al vannak jelölve.

Megszakítás

Legfrissebb cikkek

Képtárak

Kategóriák