A digitális zsúrkocsival nem a tízórait szolgálják fel a gyerekeknek, hanem a legmodernebb multimédiás tananyagokat viszik be a tanárok a szakórákra.
Az IHM által meghirdetett pályázat előzménye a 2001-ben kiírt pályázat volt, mely segítségével pedagógusok juthattak számítógéphez. Cserébe vállalniuk kellett a számítógép mindennapos használatát s az ehhez szükséges tudásanyag megszerzését, dokumentációját. Minden felnőtt érzi manapság, hogy: míg a gyerekeknek a PC használat természetes, addig számukra sok tanulást igényel. Az ún. digitális szakadék áthidalása érdekében a pedagógusok kötelességüknek érzik megtanulni ezen eszközök használatát és alkalmazását.
A digitális zsúrkocsi és bőrönd mozgatható taneszközök, bármely terembe, bármely órára bevihetők. Használhatók délutáni foglalkozásokon, értekezleteken, szülői tájékoztatókon is. A kétszintű érettségire való felkészülés miatt a megnövekedett tananyag hatékonyabb, szemléletesebb átadása is lehetséges ezekkel az eszközökkel: tanári táblavázlat írása helyett, otthon előre elkészített - képekkel illusztrált - vázlat kivetítésével több idő marad magyarázatra. A Power Point- tal készült óravázlatok mellett az internetről szemléltető képek vihetők be órákra, valamint CD ill. VHS kazettákról oktatófilm és hanganyag is használható. A Sulinet Digitális Tudásbázisáról letölthetők egész tananyagok szinte minden tantárgyból. A zsúrkocsit elsősorban a gimnáziumi oktatásban alkalmazzuk – havi mininimum 50 órában, amire a pályázat kötelezi az iskolát – de természetesen az általános iskolai órákon is szívesen használják a kollegák.
A zsúrkocsi használatának technikájáról oktatást tartott az iskola rendszergazdája a pedagógusoknak, valamint a 9-12. osztályokból három-négy diáknak. A gimnazisták komoly segítséget jelentenek a szaktanároknak az óra előtti és óra utáni technikai felkészülésben. A digitális eszközök használata nagyon népszerű a diákok között, s ez erősen motiválja a szaktanárokat.
A digitális zsúrkocsi és bőrönd használatával célunk a hatékonyabb felkészítő, oktató munka, valamint az érdeklődés felkeltése a digitális tananyagok iránt. Reméljük, egyre több diák foglalkozik otthon is a tudományokkal, s egyre kevesebben nézik a manapság sajnos oly divatos valóságshow-kat. Rájönnek, hogy a valódi világ tele van valódi csodákkal.

