Bekábelezve

  • RIPORT
  • 2005-05-20
  • Írta: CK
  • 501 megtekintés
  • img

Tavaly év végén befejeződött a FiberNet Kommunikációs Rt. százhalombattai beruházása, az egész városban elérhetővé vált a kábeltelevíziós és szélessávú Internet szolgáltatás. Ugyanakkor építkezik a másik műsorelosztó, a Digisat Kft. is, terveik szerint év végéig megteremtik a lakótelepen a technikai feltételeket, majd abban a városrészben folytatják a kábelezést, ahol erre a legnagyobb az igény.

A közeljövőben tehát két társaság szolgáltatásai közül is válogathatunk, a jelenleg elérhetőre azonban folyamatosan sokan panaszkodnak. A napokban hozzánk is eljutott egy városlakó bejelentése, miszerint a Fibernet országos illetve százhalombattai felmérésekre hivatkozva június 1-jétől három új csatornával bővítette a kínálatát, és emiatt megemelte a havi előfizetési díjat. Erről egy olyan levélben tájékoztatta ügyfeleit, amelyen nem volt dátum, így nehezen értelmezhető a levél azon kitétele, hogy az előfizető nyolc napon belül élhet reklamációval a csatornabővítés és díjemelés ügyében.

Ábrahám Gergely, a Fibernet Rt. PR menedzsere kérdésünkre elmondta, hogy országos felmérések alapján döntöttek a programcsomag bővítéséről. A módosítást megelőzően az előfizetőktől a hozzájuk eljuttatott levélben azt kérték, hogy küldjenek javaslatokat, mely csatorna műsorát látnák szívesen. Ábrahám Gergely kiemelte: a FiberNet Rt. törekszik az előfizetői igények minél szélesebb körű kielégítésére. A június elsejei programcsomag-módosításkor is figyelembe vették az előfizetők többsége által megfogalmazott igényeket, amelyeket egyébként a FiberNet Rt weboldalán (www.fibernet.hu) és ügyfélszolgálatán (Szbatta, Szent István tér 9.) keresztül is folyamatosan figyelemmel kísérnek.

Országosan mintegy ötszáz műsorelosztó tevékenykedik, s mint minden egyéb szolgáltatásra, erre is sok a lakossági panasz – tudtuk meg a Fogyasztóvédelmi Főfelügyelőség Fogyasztó-kapcsolati Irodáján. Az esetek többségében a fő gondot az előfizetők tájékozatlansága okozza – mondta Tóth László, a Szolgáltatás-ellenőrzési Osztály vezető főtanácsosa.

Általánosan jellemző, hogy amikor aláírunk egy szerződést, nem rágjuk át magunkat az apró betűs részeken, és nem olvassuk el a hozzá tartozó, tíz- esetleg ötven oldalas általános szerződési feltételeket, amelyek mindkét fél jogait és kötelezettségeit tartalmazzák. Ezek nem ismeretéből keletkezik a legtöbb probléma. A kábeltelevízió nem kötelező szolgáltatás, az előfizető dönti el, hogy igénybe veszi-e vagy nem. Hogy mit és mennyiért tud nyújtani, azt viszont a szolgáltató határozza meg.

A műsorelosztó társaságok tevékenységét három hatóság is felügyeli, a Nemzeti Hírközlési Hatóság, a fogyasztóvédelem és a Gazdasági Versenyhivatal (GVH). A programcsomag-változtatás és díjemelések ügyében azonban csak a GVH-nak van hatásköre vizsgálatot indítani, hogy az a tisztességtelen piaci magatartás és versenykorlátozás tilalmáról szóló törvényt sérti-e.

A programcsomag- és díjváltozásakor az elfogadás és a felmondás között lehet választani, vagy indokolt esetben a GVH vizsgálatát kérni. A legfontosabb az lenne, hogy az előfizető ismerje, amit aláírt a szerződésben.

Hozzászólás

E-mail címe rejtve marad. A kötelező mezők *-al vannak jelölve.

Megszakítás

Legfrissebb cikkek

Képtárak

Kategóriák