Május 2-ától ismét elindul hétvégenként a Százhalombatta és Budapest közötti hajójárat, de míg a korábbi években sétahajóval tehettük meg a vízi utat a fővárosig, idén már szárnyashajóval, ami azt jelenti, hogy jelentősen lerövidül a menetidő. A szárnyashajó mindössze fél óra alatt teszi meg az utat, emellett a jármű komfortfokozata megközelíti a repülőgépekét.
A tervek még ennél is messzebbre mutatnak, ugyanis a MAHART Passnave szárnyashajóit szeretné beállítani az elővárosi közlekedés rendszerébe is. Spányik Gábor, a cég ügyvezetője lapunknak elmondta: nem új keletű az elképzelés, mintegy két éve készülnek a megvalósításra.
Az erre vonatkozó terv kész, most már csak azon múlik, sikerül-e elérniük, hogy a közösségi közlekedésre vonatkozó törvényi szabályozást megváltoztassák. A MAHART szeretné, ha a hajózás is szerepelne a közösségi közlekedésben, mert akkor csatlakozhatnának a Budapesti Közlekedési Szövetség bérletrendszeréhez. Ebben az esetben nem kerülne többe hajóval utazni a fővárosba, mint vonattal vagy autóbusszal. Spányik Gábor szerint ki kell használni a Duna adta lehetőségeket, hiszen akár egy hatsávos autópályának is tekinthetnénk, amelyen alig van forgalom, és mindössze fél óra alatt Budapest belvárosába érkezhet az utazó.
Egyelőre azonban a hétvégi szárnyashajó-közlekedéssel kell megelégednünk, amelyet két kisebb hajó, az 55 személyes Bíbic, valamint a 70 személyes Vöcsök lát el. Amennyiben sikerül a szárnyashajókat is beállítani az elővárosi közlekedésbe, a kisebb hajókat a 120 utas befogadására alkalmas Sólyom váltja fel, amely a tervek szerint csúcsidőben félóránként, más időszakokban pedig óránként indulna.
Az ügyvezető azt is elmondta: Százhalombattán rendelkezésre áll az infrastruktúra a rendszeres hajójárat elindításához, arról pedig tárgyalnak az önkormányzattal, hogyan lehetne a járatokhoz igazítani a helyi tömegközlekedést, valamint hogy van-e lehetőség P+R parkoló kialakítására. Amennyiben minden kedvezően alakul, augusztustól már igénybe vehetnénk az új szolgáltatást.



