- Az Önkormányzat a társasházak felújítását – a társasházak által a közös tulajdonú részek felújításához a pénzintézettől igényelhető állami kamattámogatású hitelhez kapcsolódó - a pénzintézet által biztosítékként elfogadott óvadéki betét elhelyezésével segíti elő.
- Az óvadéki betét pénzintézetnél való elhelyezésének feltétele, hogy a társasház és a pénzintézet között a hitelszerződés létrejöjjön.
-Garancia annak a társasháznak nyújtható, amely
a) Megfelel a társasházak közös tulajdonú részeinek energiatakarékossági célú felújításához pénzintézettől igényelhető állami kamattámogatású hitelhez szükséges feltételrendszernek, és ezt a tényt banki hitel szándéknyilatkozattal igazolja
b) A Társasház tulajdoni törzslapját, vagy annak közös képviselő által hitelesített másolatát csatolja a pályázathoz.
c) A Társasház tulajdonosi közösségének határozatát a hitel felvétel szándékáról, valamint az Önkormányzati hitelgarancia alap igénybevételének szándékáról.
- A garancia az alábbi felújítási és korszerűsítési munkálatokhoz vehető igénybe: a társasházak közös tulajdonú részeinek energiatakarékossági célú felújításához pénzintézettől igényelhető állami kamattámogatású hitelhez jutás feltételrendszerében rögzített célokra.
- Az Önkormányzat által a pénzintézetnél elhelyezett óvadéki betét mértéke a pénzintézettől társasházanként igényelt hitelösszeg legfeljebb 20%-a lehet.
- A garancianyújtás időtartama (futamideje) legfeljebb 10 év lehet.
Az általa vállalt időtartamot a társasház közgyűlése határozza meg.
-A garancianyújtást a társasházak a vonatkozó 36/2004. (XII.09.) Ör. sz. rendelet 5.§ (1) a) bekezdésében rögzített megfelelőségi feltétel teljesülése alapján, az általuk benyújtott hiánytalan igénylések beérkezési sorrendjében, az éves keretösszeg kimerüléséig megkapják.
- A mindenkori tárgyévben az igénylések benyújtásának határideje: a kiírástól folyamatos. Az igényléseket erre a célra rendszeresített nyomtatványon – amely e rendelet mellékletét képezi- személyesen kell benyújtania a Polgármesteri Hivatal Titkárságára a garanciát igénylő képviselőjének vagy annak meghatalmazottjának.
-Az igényléshez mellékelni kell:
a) banki hitel szándéknyilatkozatot,
b) a felújítás elvégzéséről, illetve a kiíráson való részvételről szóló tulajdonosi érvényes és hatályos határozatot, amely a kért összeget és a futamidőt, valamint a felújítási alapba történő befizetési kötelezettség mértékét is tartalmazza.
Az elbírálásnál előnyt élvez az az igénylő, amely rendelkezik lakás-előtakarékossági szerződéssel (LTP-szerződéssel), vagy a tulajdonosi közösség érvényes és hatályos határozatot hoz, hogy ezt a hitel felvételekor megköti.
- Az igényléseket – átruházott hatáskörében - a Polgármester bírálja el.
- A sikeres igénylést benyújtókkal a támogatás nyújtásáról és annak feltételeiről – az Önkormányzat nevében - a Polgármester Garancianyújtási Szerződést köt.
- A hitel felhasználásáról a társasház a munka műszaki átadását követő 30 napon belül köteles elszámolást készíteni az Önkormányzat felé, amelyhez a felhasználást igazoló számlák eredeti példányát bemutatás végett mellékelni kell.
Az igénylő adatlap itt tölthető le!