2007. november 24-én a Budapesti Kongresszusi Központ ismét a nemzetközi reklámhedonizmus központjává válik: idén hetedszer kerül megrendezésre a Reklámzabálók Éjszakája, amely a korábbi évekhez képest a legfergetegesebb reklám-kavalkádot vonultatja fel. Minden adva van, ami egy igazán jó bulihoz szükséges: Fieszta-hangulat, különleges programok és reklámfilm ínyencségek garmadája.
A Reklámhabzsolás Elkötelezett Hívei pedig új mozgalmat hirdetnek – több minőségi reklámfilm megtekintését és fogyasztását követelve. Az ünnepélyes fogadalomtétel és a zászlóbontás alkalmából Téged is kérünk Reklámhabzsolásban Elkötelezett Újságíró Kolléga: csatlakozz és támogasd ideánk terjedését!
Fogadjuk együtt: csak jó reklámot zabálunk!
A jó a jó! A rossz nem jó!
A reklám kultúránk tükrét tartja elénk: születése pillanatában még csak az eladás szándéka vezérli, de túléli eredeti funkcióját, a kreatív ötlet önálló életre kel, szárnyal, majd közösségformáló, igazi élményforrássá válik. Ezáltal a reklám kultúránk termékéből kultúránk aktív teremtőjévé válik. A reklám maga kultúrtörténetünk része, viseli az adott kor lenyomatát. Egyes reklámalkotások pedig ezen is túllépnek: a műfaj fölé emelkedve, általános kulturális ikonként emelik a reklám műfajának presztízsét. A reklám pedig napjainkra – láthatatlanul - a művészet sokarcúságát kifejező, technikai bravúrokat is felvonultató, színes világképet adó/átalakító önálló értékké válik. Az idén hetedik alkalommal megrendezésre kerülő eseménysorozat – a Reklámzabálók Éjszakája –, méltán tükrözi azt a folyamatot, ahogyan a reklám eredeti küldetése elhalványodik és önálló szórakoztató műfajként él tovább.
A reklámfilm – ez az immár több mint száz éves alkalmazott művészet –, végérvényesen felszabadította a kezdeti szájbarágós, együgyűen szoros formai kereteit: a fogyasztók napjainkban egyre kevésbé kiszámíthatóak, nem a kimondott és irányított reklámszlogenekre figyelnek, hanem sokkal inkább befogadó-társaik reakcióira, azaz közvetlenül egymásra. Ezáltal a hirdetések általános funkciói is megváltoztak: élményt és flow-t adnak, közösségeket teremtenek, a fogyasztói vélemények kifejezési eszközei. Így a mindennapos fogyasztás már rendszeres szórakoztatással társul. A Reklámzabálók Éjszakája ennek a posztmodern trendnek az egyik hazai előfutára, mértékadó képviselője, ahol a reklám iránt elkötelezett társadalom korlátlanul kifejezheti és átélheti közösségi életérzését: a reklám-hedonizmust.
A Reklámzabálók Éjszakája 27 évvel ezelőtt egy francia fiatalember (reklám) filmtekercsek iránti szeretetéből született. Ma már a világ 51 országában célt, missziót jelent, a nemzetközi reklámkultúra kiteljesítésére vágyó nagyközönség számára. Az elmúlt években a világon több mint 12 millióan kerültek a reklámfilm-nézés kultuszának hatása alá, hazánkban eddig több mint 50 ezren látták az ínyencségeket. Hiszen az este csodálatos egymásra találással örvendezteti meg a nézőket, akik a „mágikus közösségi élmény részesévé válnak”, mert a Reklámzabálók Éjszakája egy világkörüli utazásra invitál, ahol kultúrák, trendek, márkák, és arcok sokféleségeit ismerheti meg a közönség egyetlen éjszaka alatt.
A Reklámzabálók Éjszakájának minden pillanata tükrözi, hogy a reklámfilm szelleme nem ismer földrajzi határokat: az estén résztvevő több ezer ember pedig vagy tombolva éljenzi a jó ötletet, vagy porba taszítja az alkotásokat. Itt a közönség mond ítéletet. A többség szava dönt: a jó a jó! A rossz nem jó!
A Reklámhabzsolás Elkötelezett Hívei az idén új mozgalmat indítanak, melynek célja, hogy valamennyi Reklámhedonista egyként fogadja: csak jó reklámot zabálunk!
A hivatalos eskütétel és zászlóbontás tanújaként, mint a Reklámzabálókkal Szimpatizáló Újságíró Kollégát arra kérünk: segíts a reklámzabálók eszméjének terjesztésében, és vidd hírül a mozgalom felhívását!
FELHÍVÁS REKLÁMHABZSOLÓKHOZ
Reklámhabzsoló Társunk! Csatlakozz! Fogadjuk együtt: csak a jó reklámot zabáljuk!
Felhívást intézünk minden elkötelezett Reklámhedonistához: november 24-én a délutáni és esti vetítésen Te is adj hangot véleményednek, tomboljunk együtt a kreativitás nemzetközi reklámgasztronómiai ünnepén, a Reklámzabálók Éjszakájának minden eddigit felülmúló buliján!
Az idei reklámdőzsölést különleges programok teszik élvezetessé!
A nemzetközi reklámfilmipar legfrissebb 600 gyöngyszemét Jean Marie Boursicot’s Nights of the Ad Eaters összeállításában tálaljuk. Bemutatkoznak a belga, svájci és a román reklámfilmgyártás remekei. Kápráztató összeállítást tekinthetünk meg a hatvanas évek olasz reklámfilmjeiből. Különleges csemegeként nagy francia rendezők (Jean Luc Godard, David Lynch, Bakhtigar Khoudoynazarov, Giuseppe Tornatore, Emir Kusturica, Roman Polanski, Wim Wenders, Robert Altman, les Frères Cohen, & Olivier Paulus) alkotásaiból készült reklámfilm- összeállítás kerül vetítésre. Az ínyencek számára pedig az ötvenes évek animációs reklámfilmjei mellett igazi kuriózumot tartogatunk: az 1921-ből Franciaországból származó, a gázfűtést reklámozó filmcsodát.
Napjaink zamatát Guy Ritchie Madonnával készített, David Fincher ötletéből Tony & Ridley Scott produceri munkájával készült reklám-etüd képviseli, és Nicole Kidman is megjelenik a Chanel 5 imázsfilmjében.
A „retro” jegyében hazai kedvenceinkről sem feledkezünk meg: az AEGON támogatásával bemutatott filmek mellett az EVM Zrt. Retro reklámfilm- és plakátkiállításán is szórakozhatunk.
De reklámgasztronómiai meglepetésben is részünk lesz: „Politika a reklámban” címmel a 168 óra segítségével válogatjuk össze a politikai kommunikáció színes pillanatait; a VIVA TV-vel közösen mutatjuk be a „Popsztárok a reklámban” című összeállítást; a magyar sztárokkal készült retro reklámfilm ínyencséggel a hot magazin! örvendeztet meg bennünket. A desszert iránt sóvárgók számára pedig levetítjük a 2006- os Clio Award győztes filmjeit.
Az esti fergeteges partyn neves hazai underground zenekarok mellett a chillout zene és a meglepetés MC teszi forróvá a buli hangulatát. Jamie Winchester és barátai pedig unplugged-koncertet adnak.
Idén is tartogatunk igazi reklámkuriózumokat a Reklámfilmek Iránt Elkötelezettek számára!
Ismét lesz „Reklámzabálók Kreatív Verseny”, amelyet a Magyar Kommunikációs Ügynökségek Szövetségével (MAKSZ) közösen hirdettünk meg, 4 kategóriában (film, sajtó, plakát, rádió). Látogass el a www.pengezabalok.hu oldalra, ismerd meg a versenyző alkotásokat és szavazz Te is a kedvencedre!
A közönségdíjak mellett idén több támogató is különdíjat ad át: az Air France, az EVM Zrt, a BMW MINI és az Enternet kiemelten fontosnak tartja a kreatív alkotások támogatását.
Fedezzük fel együtt régi kedvenc márkáinkat és hozzuk létre közösen a Márkák Múzeumát!
Ha környezetedben (pincében, padláson vagy lakásban, esetleg a nagyinál) találsz olyan tárgyat, reklámtáblát, csomagolást, amely már letűnt magyar márkák relikviája, kérjük, fotózd le és a képet vagy magát a tárgyat, küldd el nekünk. A beérkező tárgyakból online aukciót rendezünk. A befolyt összeg felét a beküldő kapja, míg a fennmaradó összeget - a jótékonyság nevében - felajánljuk a Nemzetközi Gyermekmentő Szolgálat részére. A beküldött tárgyak november 1-től a www.reklámzabalok.hu/markakmuzeuma oldalon, majd november 24-én a Reklámzabálók Éjszakáján a Kongresszusi Központban egy kiállítás keretében tekinthetők meg. A tárgy-felajánlásokat a markakmuzeuma@egzo.com E-mailre, vagy az EGZO Média postai címére (1022 Budapest, Csopaki utca 13.) várják. A legizgalmasabb tárgyak beküldőit egy belépővel is megjutalmazzuk!
Ebben az évben is elindult Reklámzabálók Kvíz!
A www.reklamzabalok.hu/kviz oldalon található kérdésekre helyes válaszolók között értékes ajándékokat sorsolunk ki.
Légy Te is a Reklámzabálók Közösségének elkötelezett tagja, amelyet már az iwiwen is megtalálhatsz! Keress ránk, és jelöld be a „Reklámzabáló Brigád”-ot, legyél Te a hatezredik!
A reklámszakmával kapcsolatos véleményedre is kíváncsiak vagyunk: a www.reklamzabalok.hu oldalon található blogon és fórumon fejtsd ki Te is véleményedet!
Támogatóink is tovább növelik csillapíthatatlan rekláméhségünket: az idén is a Reklámzabálók Éjszakájának cool-verdája a MINI, és velünk lesz az Air France is, amely világszerte a rendezvénysorozat kizárólagos támogatója. Az AEGON az esemény kizárólagos biztosítója, míg az EVM Zrt. elhozza és bemutatja kedvenc Wukijainkat, és a Logitech is különlegességgel készül az estére.
Első alkalommal lesz az interneten is nyomon követhető a reklám-kavalkád: az Enternet Live Streaming onlineközvetítést ad a helyszíni díjátadásról, és az Éjszaka különleges eseményeiről.
Vidékről vagy külföldről érkező Reklámzabáló Társainkra is gondoltunk! Idén első alkalommal VIP-Weekend jegyet válthat bárki, mely a rendezvényre két darab VIP-belépő mellett egyéjszakás tartózkodást biztosít, reggelivel együtt 2 fő részére a Novotel Hotelben. www.reklamzabalok.hu
A 14 év alatti gyermekek ingyen jöhetnek a délutáni vetítésre, így a Családos Reklámzabálók is velünk élvezhetik a Reklámhedonizmus pillanatait.
Jegyek kaphatóak: a Ticket Expressznél, és partnerirodáikban (www.tex.hu).
A REKLÁMHABZSOLÁS KÖLTSÉGEI (JEGYÁRAK):
Reklámzabálók Délutánja: 2.900-, Ft
Reklámzabálók Éjszakája: 5400 -, Ft
Reklámzabálók VIP-jegy: 7900-, Ft
A Reklámzabálók VIP-jegy ára: 28. 000-, Ft.
A legéhesebb első 500 reklámrajongó – aki 2007. november 1.-ig jegyet vált –, ajándékba a TANGRAM-Highway Ambience című albumát kapja. (http://www.tangram-music.com)
A reklámtobzódásra éhes bulizni vágyó tagjaink helyzetét megértve, idén 10%-os kedvezmény adunk a rendezvényre érkező 20 fős csoportok, továbbá a Club Metro-kártyával rendelkezők számára.
A Szakmailag Elkötelezett Reklámzabálók pedig, a Magyar Kommunikációs Ügynökségek Szövetsége (MAKSZ), Magyar Reklámszövetség (MRSZ) vagy a Magyar Marketing Szövetség (MMSZ) tagjaként a belépőjegyet 10% kedvezménnyel vásárolhatják meg.
Reklámhabzsolásban Elkötelezett Újságíró Kolléga!
A Reklámhedonizmus terjedésében, a minőségi és jó reklámok fogyasztásának ösztönzésében szereped felbecsülhetetlen. Az étvágygerjesztő reklámínyencségek pedig mindazt csak érzékeltetni képesek, amilyen feledhetetlen, mindent elsöprő lendületű, élvezetes lesz a hetedik Reklámzabálók Éjszakája, amelyre Téged is várunk!
Fogadjuk együtt: November 24-én csak jó reklámot zabálunk a Kongresszusi Központban a Hetedik Reklámzabálók Éjszakáján!
A jó a jó! A rossz nem jó!
Bővebb információ:
Egzo Média Kft.
Telefon: (1) 487-04-10
E-mail: info@egzo.com
Honlap: www.reklamzabalok.hu
iWiW: http://www.iwiw.hu/pages/user/userdata.jsp?userID=9307740