Az online ügyintézés 2025-re már alapvető lehetőségnek számít. A COVID járvány egyértelműen kiemelte ennek a módszernek az előnyeit, az egészség megőrzése érdekében minimálisra csökkenthetjük a személyes interakciók számát, de arról sem szabad megfeledkezni, hogy így tulajdonképpen ki sem kell tenni a lábunkat otthonról.
Egy ügyfélportál sokat tud segíteni
Néhány kattintásra elérhető az összes biztosítás, amivel rendelkezünk például a Genertel Biztosítónál. Ma már ez is egy fontos szempont az ügyfeleknél, hogy a biztosító milyen ügyintézési lehetőségeket kínál, illetve az online módszer mennyire kényelmes, hasznos. Hisz annak nem sok értelme van, ha a legfontosabb ügyeket továbbra is személyesen kellene megoldani, online maximum csak tájékozódni tudunk.
Ezért is kell olyan biztosítót keresni, ami lehetővé teszi, hogy könnyen, otthonunk kényelméből, akár egy hosszú munkanap után is lehetőségünk legyen megoldani a fontos tennivalókat. Kérvényeket indíthatunk el például anélkül, hogy személyesen be kéne fáradni az ügyfélszolgálatra, ráadásul munkaidőben, így még ezt is külön meg kellene oldani. Meglévő és megszűnt szerződéseinket is megtekinthetjük mindössze néhány kattintás alatt, le is tölthetjük őket vagy éppen befizethetjük az aktuális számlákat.
A kárbejelentési folyamatokat is alaposan felgyorsítja egy modern ügyfélportál, továbbá még a zöldkártyaigénylés is pillanatok alatt megvan, nem kell órákat sorban állni. Az adatváltozási bejelentések pedig még sosem voltak ilyen egyszerűek.
Sokszor biztonságosabb is ez a módszer, mivel az online ügyintézés nyomait évekre visszamenőleg megtekinthetjük. Ha “manuálisan", a hagyományos módot követjük és mindent személyesen próbálunk elintézni, a papírok, dokumentumok könnyen eltűnhetnek vagy megsérülhetnek. Ezzel szemben online mindig minden megtalálható lesz.
Kedvezőbb megoldás a pénztárcánk számára is
A biztosítók is arra ösztönzik az embereket, hogy inkább az online ügyfélportálokat használják. Erre tökéletes példa az, hogy az online megkötött szerződésekre gyakran kedvezményeket is kapunk, sőt, ha csak az elektronikus kapcsolattartást választjuk és nem kérünk leveleket, még kisebb lesz a biztosítás díja. Az adataink védelme is hatékonyabb lesz, harmadik személy még nehezebben fog hozzáférni a személyes információkhoz, míg egy papíralapú szerződésen minden megtalálható, ha illetéktelenek kezébe kerül.
Maximális kényelem és hatékonyság
Napjainkban a vásárlástól kezdve az ügyintézésen át a szórakozásig mindent megoldhatunk online. Vehetünk új technikai eszközt, köthetünk mobiltelefon-előfizetést, de még biztosítást is igényelhetünk. Minden információt pillanatok alatt elérhetünk, ha pedig kérdésünk van, az online felületen keresztül felvehetjük a kapcsolatot egy szakemberrel, aki mindenre válaszolni tud rövid időn belül.