Új módszereket dolgozott ki a Magyar Diáksport Szövetség a gyerekjóga egyes elemeinek iskolai bevezetése érdekében. Az ötletet az Emberi Erőforrások Minisztériuma is felkarolta, így a relaxáció, mint a stresszkezelés és egészségmegőrzés formája a testnevelésórák része lehet. A százhalombattai Arany János iskolában már tanév eleje óta tartanak gyerekjóga foglalkozásokat. A program vezetőjével, Simó Ildikóval beszélgettünk.
A pedagógus több évtizede tanulja és használja az alternatív stresszoldó, személyiségfejlesztő módszert, a kineziológiát és több éve tart Etka-jógát felnőtteknek. A gyerekjóga ötletét már régebben felvetette az iskolában, a tárgyi feltételek azonban csak tavaly szeptemberre valósultak meg. Az új foglalkozást kifejezetten alsósoknak, az iskolában kihelyezett plakátokon hirdették meg, az egészségnapokon pedig ki is próbálhatták a gyerekek. A foglalkozások jó híre azután szájról szájra terjedt, a létszám pedig óráról órára duzzadt. Egy-egy foglalkozáson általában húsz-harminc gyermek vesz részt. Többségük kislány. Az oktató nagyon elégedett apró növendékeivel. "Nagy öröm velük dolgozni, átélik a gyakorlatokat, lelkesek és tényleg ellazulnak." Egyre jobban megy nekik a relaxációból és állatokról elnevezett gyakorlatokból álló mozgásforma.
Az alsós tanítók úgy vélik, hogy a gyerekjóga hozzájárul a tanulást támogató, érzelmileg biztonságos iskolai környezethez. Ameddig érdeklődő gyerek van, Simó Ildikó folytatja a megkezdett munkát.







