Intézményvezetők a kiszervezett közétkeztetésről

  • RIPORT
  • 2004-12-20
  • 1141 megtekintés
  • img
  • img

Július elsejétől a német tulajdonú P. Dussmann Kft. vette át a közintézmények főzőkonyháinak üzemeltetését. A szolgáltatótól és néhány intézmény vezetőjénél arról érdeklődtünk, hogy az elmúlt időszak tapasztalatai alapján mennyire vált be ez a működtetési forma.

Regőciné Fazekas Márta a P. Dussmann Kft. élelmezési ágazatigazgatója az elmúlt öt hónap tapasztalatai alapján elégedett a battai konyhák munkájával. A vezetők és a dolgozók rövid idő alatt elfogadták és megtanulták az új rendszerben történő munkavégzést. Az intézményekkel nagyon jó kapcsolatuk alakult ki, nagymértékben hozzájárultak a zökkenőmentes átálláshoz. Területvezető munkatársai havi rendszerességgel keresik fel az intézményvezetőket, az esetleges észrevételek és kérések egyeztetése céljából.

A Napsugár Óvoda konyháját tálalókonyhaként üzemeltetik. Az átláthatóbb, rugalmasabb és színvonalasabb szolgáltatás érdekében úgy csoportosították a főzőkonyhákat, hogy a Kipp-Kopp Óvodaiból csak óvodákat szolgálnak ki, az 1. Sz. Általános Iskolaiból pedig csak iskolákat. Diétás ételekkel is rendelkezésre állnak. Ezek tervezésénél és elkészítésénél magasan képzett dietetikus munkatársaik nyújtanak segítséget.

Az ÁNTSZ az elmúlt időszakban többször ellenőrizte a konyhákat, az ételek minőségét és a higiéniai feltételeket. A vizsgálati eredmények sorra negatívak lettek, egy elmarasztaló jegyzőkönyv sem készült.

Az önkormányzattal kötött szerződés értelmében a Dussmann vállalta, hogy az intézményekben korábban alkalmazott dolgozókat (elismerve az intézményeknél eltöltött munkaéveiket) jogfolytonosan átveszi. A lehetőséggel az alkalmazottak 70 %-a élt. A júliusban átvett dolgozók jelenleg is a battai konyhákban végzik munkájukat, és a Dussmann nem is szeretne megválni a munkájukat jó lelkiismerettel végző dolgozóktól.

Beutl Jenőné, az 1. Sz. Általános Iskola igazgatója szerint a gyerekek ellátása nem romlott a konyhák kiszervezésével. A szülők részéről sem kaptak ilyen irányú jelzéseket. A korábbi években és most is maximálisan elégedettek az ételek minőségével, mennyiségével, a kiszolgálással. A konyhán mindig figyelembe vették, és jelenleg is figyelembe veszik, hogy gyerekekről van szó, akiknek a hangulata, magatartása, az „ételekhez való hozzáállása” nem mindig egyforma. „Úgy ítélem meg, hogy a céggel kezdetektől fogva szinte zökkenőmentes a kapcsolatunk, esetleges változtatási igényeinket igen rugalmasan kezelik” – mondja az igazgatónő.

Az első hónapban az ellátás mennyiségével voltak problémáink – tájékoztatott Zsidákovits Sándorné, a Pitypangos Óvoda vezetője. Ez elsősorban abból adódott, hogy óhatatlanul leesett a kenyér, borult a pohár vagy a tányér. Többször előfordult, hogy a küldött adagokból – amelyek számszerűleg megfeleltek az igényeknek – nem tudták pótolni az így keletkezett hiányt. A szülők is jelezték elégedetlenségüket. Az óvoda tárgyalási szándékait megelőzve szeptember végén jelentkezett a P. Dussmann egyik vezetője, akivel megbeszélték a problémákat. Nemcsak a mennyiségi kérdésekről volt szó, a pedagógusok azt is elmondták, hogy milyen ételeket kedvelnek különösen a gyerekek. Rövid időn belül nagy változás következett be a mennyiségben, pluszadagokat, délelőttönként zöldségféléket, gyümölcsöket is küldenek az óvodába. Külön igényeikre, változtatási jelzéseikre igen rugalmasan reagálnak. „Pillanatnyilag nincs panaszra okunk, elégedettek vagyunk” – mondta az óvodavezető.

Dr. Horváth Béla, a Széchenyi István Szakközépiskola és Gimnázium igazgatója arról tájékoztatott, hogy iskolájukba lényegesen kisebb az étkezést igénylők létszáma, mint az általános iskolákban, illetve az óvodákban. Ettől függetlenül úgy ítélik meg, hogy az ellátás mennyiségileg és minőségileg is kifogástalan, változatási igényeinket is rugalmasan kezeli a vállalkozó közétkeztető.

Hozzászólás

E-mail címe rejtve marad. A kötelező mezők *-al vannak jelölve.

Megszakítás

Legfrissebb cikkek

Képtárak

Kategóriák