Tájékoztatjuk a Tisztelt Lakosságot, hogy a szabálysértési eljárásról és a szabálysértési nyilvántartási rendszerről szóló 2012. évi II. törvény (új szabs. tv.) 2012. április 15. napján hatályba lépett. Az új törvény rendelkezéseit a hatálybalépése után elkövetett cselekményekre kell alkalmazni, így a szabálysértési eljárás lefolytatására a 2012. április 15. után elkövetett cselekmények esetében főszabály szerint a Pest Megyei Kormányhivatal jogosult.
Szabálysértési feljelentést tehetnek írásban, a Pest Megyei Kormányhivatal részére a 1052 Budapest, Városház utca 7. szám alá címezve, illetve személyesen, ügyfélfogadási időben, a Polgármesteri Hivatalban is jegyzőkönyvbe mondhatják, vagy benyújthatják írásban, amely jegyzőkönyv, illetve feljelentés ezután a hatáskörrel és illetékességgel rendelkező szerv részére kerül megküldésre.
A 2012. április 15. előtt elkövetett szabálysértések elkövetőivel szemben a szabálysértési eljárás lefolytatására továbbra is a települési jegyző rendelkezik hatáskörrel, eljárása során a régi, 1999. évi LXIX. törvény rendelkezéseit kell alkalmaznia. Ezen cselekményeket az egyes szabálysértésekről szóló 218/1999. (XII. 28.) Kormányrendelet és az önkormányzati rendeletek szerint kell elbírálni.
Az új szabálysértési törvény hatálybalépését követően törvénynél alacsonyabb szintű jogszabály, így önkormányzati rendelet sem nyilváníthat egyes cselekményeket szabálysértéssé, illetve a korábban megalkotott önkormányzati rendeletek szabálysértéssel kapcsolatos rendelkezéseit a képviselő-testületnek 2012. május 31-ig hatályon kívül kellett helyezniük.
Amennyiben bármilyen kérdésük merül fel, forduljanak a Polgármesteri Hivatal munkatársaihoz, akik továbbra is szívesen állnak az Önök rendelkezésére.
Ügyfélszolgálati és Okmányiroda: 2440 Százhalombatta, Szent István tér 3., A épület, földszint, telefon: (23) 542 – 115.
Hatósági és Humán Szolgáltatási Iroda: 2440 Százhalombatta, Szent István tér 3., B épület, I. emelet, 160. iroda, telefon: (23) 542 – 182
Polgármesteri Hivatal