Évtizedekkel ezelőtt jártak menetrend szerinti személyhajók a Duna Budapest alatti szakaszán is. Sokan vették igénybe, mert a menetidő hosszú volt ugyan, de kevesebbe került a jegy, mint hogyha vonattal utaztak volna. Arról nem is szólva, mennyivel kellemesebb élményt jelentett a vízi utazás. Nagy népszerűségnek örvendett például az úgynevezett „kofahajó”, amellyel a vidéki asszonyok vitték fel a nagycsarnokba portékáikat. A hatvanas évek végéig Százhalombattán, a Dunafüredi halászcsárdánál működött a kikötő, később azonban megszüntették. Más tempót diktált az élet, egyre kevesebben engedhették meg maguknak a több órás hajóutakat. A komótos vízi személyszállítókat kiszorították a személyautók, a villanyvonatok és az autóbuszok.
A filmet látva a MAHART Passnave vezetői elhatározták, hogy megkeresik a százhalombattai önkormányzatot, és tárgyalásokat kezdeményeznek egy esetleges hajójárat elindításáról. A cég ajánlata szerint már jövő nyáron kezdetét vehetné a hajózás, egyelőre csak a hétvégeken. Szombati és vasárnapi napokon két járat érkezne Százhalombattára, és ugyancsak két járat indulna innen Budapestre.
Kovács Zoltán, a MAHART Passnave Kft ügyvezető igazgatója kihangsúlyozta: a társaság kiemelt tervei között szerepel a hagyományos menetrendi személyhajózás valamint a parti programokkal egybekötött személyhajózás fejlesztése. Az első évben csak a főszezonban közlekednének a hajók, később azonban – ha erre igény mutatkozna – egész évben indulhatnának járatok. A menetrend szerinti kirándulóhajók elindítása mellett azt is tervezik, hogy úgynevezett programhajókat szerveznek Százhalombattára. Ilyen szárnyashajó-járatok már működnek Solt, illetve Kalocsa néhány idegenforgalmi programjához kapcsolódva, és valószínű, hogy egyes százhalombattai programokra – például a Summerfestre vagy a Régészeti Park rendezvényeire – is érdemes lenne különjáratot indítani.
A hétvégi kirándulóhajókra a menetrendi jegyárak lesznek érvényesek, a nyugdíjasok és a diákok 25, a hat és tizenöt év közötti gyerekek 50 százalékos kedvezményben részesülnek, a hetven év felettiek, valamint a hat éven aluliak pedig ingyenesen utazhatnak.
A terv tehát kész, a megvalósuláshoz csak az szükséges, hogy a város kikötőhelyet biztosítson. Ennek érdekében tárgyalások folynak a MAHART Passnave és Százhalombatta önkormányzata között.



