A szeptemberi szorgalmi időszak beköszöntével érezhetően élénkebbé vált a közélet is. Erősödik az október 3-i önkormányzati választások előtti kampány. Üdítők és tisztítószerek helyett politikai üzenetek foglalják el a reklámfelületeket. Mi arról érdeklődtünk az „utca emberétől”, vajon őt mennyire foglalkoztatja a politikai küzdelem?
Földes Gyula, vállalkozó: Naponta kétszer-háromszor ránézek a hírekre. Látom, egyre több a választási celebcécó, a politikusok ripacskodnak. Az MKKP (Magyar Kétfarkú Kutyapárt) kampánya legalább következetes. A pártok színek, és nem programok, érvek alapján próbálják elérni az embereket. Azért jobb a kisfalvakban, mert a választók személyesen is ismerik a jelölteket.

Földes Gyula, vállalkozó
Horváth Mihály, nyugdíjas: Én nem foglalkozom a kampánnyal, rég tudom, kire fogok szavazni, kiben reménykedem. Békén is hagytak most minket. Itt, a városban nem ismerem személyesen a jelölteket, hogy az befolyásoljon, így a nézeteim szerint tudok dönteni.

Horváth Mihály, nyugdíjas
Rózsa Pálma, vadásztechnikus: Nem érdekel a kampány, szerintem a 90 százaléka kamu. Ha akarták vagy tudták volna, már megvalósították volna azt a sok mindent, amit ígérnek. Kollégista vagyok, ott a társaság 85 százaléka egy bizonyos oldalra húz. Tanárok, diákok, szülők egyaránt. A környezet nagyon befolyásol. A szobatársam édesanyja jelölt a falujukban, ő hozza a híreket. Az én édesanyám eddig nem foglalkozott politikával, de az érvek, amiket többek között tőlem hallott, meggyőzték.

Rózsa Pálma, vadásztechnikus
"Tiborcné Csóri Katalin" - battai értelmiségi: Figyelem a kampányt. Ha látom, hogy eleve valóságtól elrugaszkodott dolgot ígér valaki, vagy erőszakos nem adnám rá a szavazatomat. A kopogtatócédulámat sem adtam oda senkinek, egyik jelentkező sem győzött meg eléggé. Figyelem az országgyűlést, az interpellációkat, reakciókat, mivel ott vannak a pártok legaktívabb tagjai. Városi szinten meg a maradék indul. A legkisebb rosszat keresem.

"Tiborcné Csóri Katalin" - battai értelmiségi
Velő Csaba, vendéglátós: Amikor eljön az ideje, rengeteg pénzzel ránk akarják erőltetni, hogy válasszuk az egyik rossz helyett a másikat. Felesleges ez az egész. Ezt a pénzt költhetnénk inkább a fiatalok szórakozásának a biztosítására. Dobja össze az összes párt a kampányra fordított pénz, abból építhetnének egy közösségi helyet. Például, hogy a sok helyi zenekarnak ne garázsban kelljen próbálnia.

Velő Csaba, vendéglátós
Kovács Gitta, főiskolás: Csak az oszlopokon látom a plakátokat. Máshol nem találkozom a kampánnyal. Egyes plakátok közölnek valamit egyértelmű képi elemekkel, szimbólumokkal, és az idősebb, konzervatív réteget célozzák. Míg mások csak egy szlogent mutatnak. A lerövidített "reklámszövegek" a fiatalokat próbálják megszólítani.

Kovács Gitta, főiskolás

