Két éve szórakozhatunk velük

  • RIPORT
  • 2009-11-16
  • Írta: CK
  • 225 megtekintés
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img

2007. november 6-án, este 6-kor indult el az érdi 101.3 MHz-es frekvencián a Rádió 6. Az önmagát az M0-ás rádiójaként definiáló adó egy év alatt piacvezető szerepet vívott ki a régióban. Sikerük titkáról L. Róbert Attila ügyvezetővel beszélgettünk.

 - Hogyan definiálnád az általad vezetett médiumot?
- A Rádió 6 kereskedelmi rádió, amely súlyozottan vállal fel közszolgálati feladatokat is. A célcsoportunk a 29-49 éves korosztály, de szép számmal hallgatnak bennünket fiatalabbak is a Top40-es zenék miatt. Az idősebbek pedig a disco, funky sikerek és a nagy klasszikusok miatt kapcsolnak be minket, amiben biztosan mondom, egyedülállóak vagyunk az országban. Értékadó és értékteremtő rádiót szeretnénk csinálni, amely egyszerre szórakoztat és szolgál. Kicsit sem könnyű feladat. Az M0-ás rádiója pedig úgy lettünk, hogy különös hangsúlyt fektetünk a régió közlekedési híreire, hiszen négy autópályán szólunk, amelyeket a déli M0-ás köt össze, és akkor a fő közlekedési utak forgalmát, a települések infrastruktúráját még nem is említettük.


- Egyetlen év alatt piacvezetővé válni ennyi rádió között irigylésre méltó teljesítmény. Minek köszönhetitek a sikert?
- Nagyon kemény munka van a piacvezető rádiók mögött, így a Gallup 2008. év végi felmérésének eredményén mi is meglepődtünk. E szerint a 25 évesnél idősebb, érettségivel rendelkező hallgatók körében a Rádió 6 a leghallgatottabb a régióban. A Rádió 6 arculata és műsorstruktúrája rekordidő alatt vált meghatározóvá a dél-budapesti vonzáskörzetben. A főbb tényezők között a jól átgondolt célcsoportot, a zenei struktúrát és mondanivalót említeném, valamint a zenei és szöveges műsorok megfelelő arányát és időbeosztását. Van itt még egy dolog, amiről szinte senki sem szokott beszélni: mivel ez egy Százhalombatta-Érd tengelyű és "hagyományú" rádió, azt is alaposan meg kellett vizsgálnunk, milyen és mekkora konkurenciával kell számolnunk. Itt elsősorban a fővárosi kereskedelmi rádiókra gondolok.


- Érd és Százhalombatta speciális helyzetben van, mivel öt-tíz budapesti helyi rádió is "átszól". Mivel tud kitűnni a Rádió 6?
- Mást adunk, úgy zenében, mint mondanivalóban. A hírekhez hozzáadjuk a helyi értéket, utánajárunk a dolgoknak, felvállalunk, vagy ellenkezőleg: nem vállalunk fel dolgokat. Tudatosan építkezünk. Sok vidéki rádiónak csak a hallgatók megszerzése a lényeg, ami rossz brand-et, átgondolatlan zenei struktúrát és bizonytalan hallgatókat eredményez.


A műsorainkat a régió rádiózási szokásaihoz illesztettük. A reggeli és a délutáni műsor elkíséri a munkába indulókat, illetve hazatérőket. A kereskedelmi műsorstruktúra mellett folyamatosan kapnak híreket, információkat a lakóhelyükről. Kiemelten 8, 12, 15, és 18 órakor szólnak a helyi műsorok. Akik a háttérre, az összefüggésekre is kíváncsiak, vasárnap reggel 7-től 9-ig a Hétsorolóból, majd 10-től a Fórumból alaposabban tájékozódhatnak. A portréműsorok kedvelőinek kínáljuk a szombati Kép-mást és a vasárnapi Kép-más Pluszt.


A jövőben még több kulturális tartalommal szeretnénk megtölteni a műsoridőt, persze vigyázva a kereskedelmi jellegre, hiszen a hallgatók első sorban szórakozni szeretnének a Rádió 6-tal.

Hozzászólás

E-mail címe rejtve marad. A kötelező mezők *-al vannak jelölve.

Megszakítás

Legfrissebb cikkek

Képtárak

Kategóriák