A Peugeot 5008 újraértelmezi a kompakt egyterű fogalmát, optimalizálja a szegmensben elvárt tulajdonságokat, és olyan csúcstechnikát vonultat fel, ami a biztonság és a vezetés élményének fokozása szempontjából meghatározó modellé teheti az 5008-ast. Az M1 szegmensben induló nagyméretű egyterű újdonság világpremierjét egyébként a Frankfurti autószalonra időzítették, és várhatóan ősztől kerül a szalonokba.
Az 5/7 üléses kompakt egyterű, a Peugeot jelenlétét hivatott megerősíteni a családi autók piacán.
A 308 SW és a márka legújabb modellje a 3008 crossover után, a 4,53 m hosszú és 1,64 m magas 5008 teljesíti ki a Peugeot kínálatát .
A kiegyensúlyozott vonalvezetés kimagaslóan jó légellenállással párosul, hiszen a jármű aerodinamikus formája (Cx=0,29 ; Scx=0,77) a francia TGV szuper-gyorsvonatokat idézi. A jármű elején az oldalra átnyúló fényszórókat, az első kerék tengelyének vonalától induló hatalmas szélvédőt, és a folytatásában kialakított, hosszan elnyújtott motorháztetőt mintha arra tervezték volna, hogy a lehető legsimábban hatoljanak a levegőbe.
Az 5008-as könnyedségét fokozzák az első hűtőrácsot díszítő krómozott elemek, amelyek eleganciát kölcsönöznek az autónak.
A letisztult vonalvezetés nyúlánkabbá teszi az oldalsó részt, és megerősíti az autóból áradó folyamatos mozgás érzetét, míg a magas övvonal viszont biztonságot sugároz.
A hatalmas üvegek szinte összefüggő felületet alkotnak az autó körül. Ezt a benyomást az oldalfal hátsó részén kialakított, a hátsó szélvédőhöz megszakítás nélkül kapcsolódó, nagyméretű háromszögletű ablak különleges rajzolata kelti, amely kivételes tágasságot és fényviszonyokat garantál az utastérben. A hátul ülők ezen felül maximálisan élvezhetik a hatalmas panoráma tetőablakon át beáradó fényzuhatagot.
A hátsó lámpák különleges és jellegzetes formája, valamint a fény irányításának technikája egyedivé teszi a jármű megjelenését.
A szegmensben már megszokott magasított üléshelyzet kitűnő kilátást biztosít a vezetőnek.
Az autó alkotóinak sikerült még ergonomikusabbá tenni a vezető helyét, egyrészt az ülések minőségének, másrészt a kormányoszlop függőlegeshez közelítő dőlésszögének köszönhetően.
Az újszerű műszaki megoldásokkal (pl. a vetített kijelző) kialakított vezetőhelyet csúcsminőségű anyagokból, és az autó összes részletében fellelhető innovatív szellemiséggel és a vezetés örömének jegyében alakították ki. A vezetőre összpontosító műszeregység elegáns felületben folytatódik. A műszerfal döntött síkja összhangban van az autó külsejének dinamikus vonalaival, ami jelentősen fokozza a térérzetet.
A méretes szélvédő (1,70 m²) a hatalmas panoráma üvegtetőben (1,69 m²), folytatódik, amely az egyik legnagyobb a Peugeot kínálatában. Így az utasok egyszerre élvezhetik az utastér világosságát és a nem mindennapi kilátást a külvilágra. Az oldalablakokkal, az oldalsó háromszögletű ablakkal és a hátsó szélvédővel együtt az üvegfelület eléri az 5,77 m² -t!
Az 5008 utasteréről valóban nem túlzás állítani, hogy tágas. A könyökszélesség 1476 mm elöl és 1520 mm a második üléssorban, három egyforma szélességű ülés elhelyezése esetén. A harmadik sorban, ahol két felnőtt utas számára van hely, ez az érték 1341 mm!
A fejtér és a lábtér is nagy, így a nagyobb termetű utasok is kényelmesen utazhatnak az autóban.
Az üléspozíció még kényelmesebbé tehető, mivel a második sor három ülésének dőlésszöge kétféle pozícióban állítható, az ülések egyenként 130 mm-nyi hosszon csúsztathatók. Ez fokozza a belső tér variálhatóságát: vagy a csomagteret lehet növelni, vagy a leghátsó sorban utazóknak jut több hely.
Az ülések külön-külön a padlóba süllyeszthetők, így teljesen sík felület alakítható ki a rakodóküszöbbel egy vonalban. Az első utasülés vízszintesen lehajtható, ami lehetővé teszi hosszú tárgyak szállítását. Ebben a kialakításban (padlóba süllyesztett ülések és előrehajtott első utasülés) a hasznos hosszúság 2,76 m.
A második üléssor üléseit különleges mechanizmussal látták el, így könnyű a beszállás a harmadik üléssorba. Az üléspárna egyetlen mozdulattal felhúzható, majd a támla előrecsúszva maximális helyet biztosít a beszálláshoz.
A nagyfokú variálhatóság az utolsó sorban is fellelhető, ahol a két teljes értékű ülés külön rejthető el a padlóban.
Az 5008 praktikus csomagtartója a négyszögletes formáknak köszönhetően jól pakolható. Impozáns méretű, a csúsztatható ülések pozíciójától függően a kalaptartó alatti térfogat 758 és 823 liter között mozog (illetve 579 és 678 dm3 a VDA 210 szerint), amikor a harmadik sor üléseit elrejtik. Az 5008 a kategória egyik legtágasabb poggyászterét kínálja.
Ha a tető alatti teret is kihasználjuk, 1247 liter térfogattal számolhatunk, ami akár 2506 literre növelhető a második sor üléseinek elrejtésével.
Elöl az ajtóban kiképzett tágas rakodózseb, a kesztyűtartó, a kormány alatti rakodóhely és a középkonzolon található 10,5 literes hűtött rakodóhely kínál pakolási lehetőséget. Az autó felszereltségétől függően ez a tárolóhely segédcsatlakozóval (jack vagy USB) is felszerelhető, amihez a kíváncsi tekintetek elöl elrejtve hordozható készülék csatlakoztatható.
A hátsó utasok a padlószinten kialakított rakodóhelyeket és a hátsó ajtózsebeket használhatják.
Kisebb tárgyak tárolására alkalmas helyből többet is találhatunk az utastérben, és a harmadik sor utasairól sem feledkeztek meg.
Az ötüléses változatban a csomagtér-padló alatt található 60 literes tárolóhely is a helytakarékos kialakítást bizonyítja, ami praktikussá teszi az autó használatát a hétköznapokban.
A függönylégzsák egészen a harmadik sorig húzódik. Az autó fokozott akusztikai komfortjának köszönhetően a leghátul utazók hangjuk felemelése nélkül beszélgethetnek az előttük utazókkal, és a leghátul utazóknak szabad kilátás nyílik előre, ezzel is megerősítve, hogy teljes értékű üléshelyekről, és nem pótülésekről van szó.
Az utastérbe épített multimédia rendszer kellemesebbé teszi a hosszú utazást a második sorban utazók számára.
A rendszer a következőkből áll : az első fejtámaszokba épített, két hétcolos színes képernyő, bármely audio/videó hordozható készülék (video-walkman, játékkonzol, DVD-olvasó stb.) csatlakoztatására alkalmas konzol, és két, vezeték nélküli Bluetooth fejhallgató. A vezeték nélküli technika különösen magas színvonalú hangzásával tűnik ki. Az audio jeleket a fejhallgató bármely helyzetében továbbítja. Tartozékként egy harmadik fejhallgató is rendelhető, amelyet egyidejűleg használhatunk.
Egyszerre két videóforrás is csatlakoztatható, így a két képernyőn két különböző műsor játszható le. Az utasok választhatnak tehát, hogy közös programot tekintenek-e meg, vagy míg egyikük például videójátékot játszik, a másik rajzfilmet, filmet, videóklipet stb. nézhet.
A tágas, és az igények szerint variálható belső teret tehát a maximális kényelem jegyében gondolták el.
Az 5008 a kompakt egyterűek szegmensében eddig ismeretlen és innovatív műszaki megoldások bevezetésével új referenciákat teremt a biztonság és a vezetési komfort tekintetében.
• A követési távolság jelzés (Distance Alert) segíti a vezetőt a fékezési távolság betartásában. Az első lökhárító mögött elhelyezett radar másodpercben leméri az időt, ami elválasztja a járművet az előtte haladótól, és az információt a szemmagasságban lévő kijelzőre továbbítja. A műszerfalon található gombokkal 0,9 és 2,5 másodperc között állítható rendszer figyelmezteti a vezetőt, ha túl közel jár az előtte haladó járműhöz. A felszerelés nem avatkozik be, a vezető mindig ura marad a járműnek. Ez az eszköz, amely szintén most először jelenik meg a szegmensben, a biztonság tekintetében hatékony kiegészítése a sebességhatároló és a sebességtartó automatának.
• A Snow Motion egy intelligens kipörgésgátló rendszer. A klasszikus kipörgésgátlóhoz képest új funkcióval bővül, megkönnyítve a vezető számára az elindulást és a haladást jeges és havas úton. Az újszerű kipörgésgátló-vezérlés automatikusan bekapcsol. Téli gumikkal társítva természetesen még hatékonyabb.
• Mindhárom sor üléseit lefedő fej- / függönylégzsák a hétüléses változatban. Az oldallégzsákokkal egyszerre nyílik ki, növelve ezzel a bennülők biztonságát. Így valamennyi üléssor hatásos védelemben részesül.
• ESP alapfelszerelésként, hat légzsák, elektromos automatikus rögzítőfék ‘elindulás-segítés emelkedőn’ funkcióval, be nem kapcsolt övre figyelmeztetés valamennyi üléshelyen, abroncsnyomás-érzékelő és sok további megoldás.
A futómű kialakítása összegzi az oroszlános márka tapasztalatait ezen a téren. Az ilyen típusú járművektől eddig szokatlan karosszériamerevség (0,69 mrad) hozzájárul a kitűnő úttartáshoz, és jelentős szerepet játszik a jármű akusztikai komfortjában is.
A 308-ból kölcsönzött, nyomatékmentesített stabilizátorral ellátott MacPherson első felfüggesztés referencia a dinamikus viselkedés terén.
A deformálódó keresztrúddal készült hátsó futómű szintén a Csoport 2-es platformjáról származik, az egyterű autókhoz tervezett változatban.
A Peugeot mérnökei arra összpontosítottak, hogy biztos és hatásos, a limuzinokéhoz közelítő útfekvést alakítsanak ki az 5008 számára, miközben megtartják azt a magas szintű kényelmet, amelyet az egyterű-vásárlók elvárnak.
A futómű csúcstechnikás beállításain kívül alacsony gördülési ellenállású gumiabroncsokat fejlesztettek ki 16’’ és 17’’ méretben, a sportosabb vezetés kedvelői pedig választhatják a 18 colos abroncsokat. A hatásos fékezésről nagyméretű fékek (302 mm a legnagyobb teljesítményű változatokban) gondoskodnak. A kormányzási komfortot, a hidraulikus elektromosszivattyú-csoport biztosítja.
Az 5008 a bevezetéskor a márka legújabb generációs hajtásláncait kínálja, összhangban az újító szellemű egyterű dinamikus jellegével. A teljesítményeket és a mérsékelt fogyasztást ötvöző motorokat mértéktartó CO2-kibocsátás jellemzi.
Az induló motorválasztékban kétféle benzinmotor szerepel:
• 1.6 l VTi 120LE BVM5 Euro 5 ötfokozatú mechanikus váltó – 7,3 l/100km és 169 g/km CO2 vegyes ciklusban
• 1.6 l THP 156LE BVM6 Euro 5 hatfokozatú mechanikus váltó - 7,1 l/100km és 167 g/km CO2 vegyes ciklusban
A dízel kínálatot négy változat alkotja:
• 1.6 l HDi FAP 110LE BVM6 hatfokozatú mechanikus váltó – 5,4 l/100km és 143 g/km CO2 vegyes ciklusban
• 1.6 l HDi FAP 110LE BMP6 robotizált automata váltó – 5,2 l/100km és 135 g/km CO2 vegyes ciklusban
• 2.0 l HDi FAP 150LE BVM6 Euro 5 hatfokozatú mechanikus váltó – 5,8 l/100km és 151 g/km CO2 vegyes ciklusban
• 2.0 l HDi FAP 163LE BVA6 Euro 5 hatfokozatú automata váltó – 6,8 l/100km és 178 g/km CO2 vegyes ciklusban
A mindennapi vezetés megkönnyítésére az 5008 hasznos felszereléseket kínál, mint a parkolást segítő első és hátsó rendszer, vagy a parkolóhely nagyságát felmérő új rendszer.
Ezt a funkciót az első lökhárító két oldalába épített érzékelők biztosítják. A többfunkciós kijelzőre küldött információval tájékoztatnak arról, hogy mekkora hely van a parkoláshoz, és milyen nehézségű manőverezés vár a vezetőre.
A jó hangzás szerelmesei opcióként HiFi JBL rendszert is igényelhetnek, amely hat hangszóróból, a 240 watt teljesítményű erősítőből és az utastérbe épített mélysugárzókból áll.
Az 5008 típusjele a Márka múltbeli családi autóira utal. A középső kettős nullában a Peugeot klasszikus termékpalettájának kiegészítéseként megalkotott, magas építésű és vezetési pozíciójú járművek sajátos jelölése köszön vissza.
A 8-as azt a nemzedéket jelöli, amelyhez az új modell tartozik.