A májusban arról határozott a százhalombattai képviselő-testület, hogy az Eötvös Loránd Általános Iskola magyar-angol két tanítási nyelvű képzést indít a 2010/2011. tanévtől.
A döntés alapja a 2008. évben elfogadott közoktatási intézkedési terv, amelyben az Eötvös mellett az Arany János iskola és a SZISZKI is előirányozta a képzés bevezetését.
A nyelvoktatás minden iskolában kiemelt fontosságú, az intézmények már évekkel ezelőtt egyedi nyelvi programokat dolgoztak ki.
A kéttannyelvű általános iskolai oktatásnak lényege, hogy bizonyos tantárgyakat első osztálytól idegen nyelven tanulnak diákok. A kiválasztott tantárgyak körét az iskola határozza meg. Cél, hogy az anyanyelvet és az idegen nyelvet egyidejűleg fejlesztve, az életkornak megfelelő funkcionális nyelvhasználatra tegyenek szert a gyerekek.
Az Aranyban és a SZISZKI-ben évek óta jól működő nyelvoktatás folyik. Mindkét iskolában nyelvi előkészítő osztályt (NYEK) is indítottak, amely teljesen leköti a rendelkezésre álló szakalkalmazottakat. Az új rendszer bevezetéséhez szükséges személyi, tárgyi és pénzügyi feltételek hiányosságai miatt, tekintettel a jelen gazdasági helyzetre a 2010/2011. tanévtől a két iskola elállt a kéttannyelvű oktatás elindításától.
A városi nyelvoktatásban úttörő szerepet játszott az Eötvös, ahol már a ’70-es évek második felében tanítottak angolt fakultatív tárgyként, ’86-tól pedig tagozatos szintű francia oktatás volt. Jelenleg angolt és németet választhatnak a gyerekek már az első osztálytól, illetve kötelezően a negyedik osztálytól. Az új oktatási rendszer bevezetéséhez szükséges feltételek kedvezőek, ezért a 2010/2011-es tanév második felében el is indulhat a kéttannyelvű tanítás.
Mittákné Bögre Ágnes Igazgatónő tájékoztatása alapján a gyakorlatban ez azt jelenti, hogy az adott tanévben felvételt nyert gyermekek köréből választják ki – készségük, teherbírásuk, szülői, pedagógusi ajánlásuk figyelembe vételével – azt a 24 tanulót, akik csoportbontásban angol nyelven tanulnak bizonyos tantárgyakat.
Az angol nyelven oktatandó tantárgyak kiválasztásánál figyelembe vették a diákok életkori sajátosságait, a személyi feltételeket, a jó szemléltethetőséget. A továbbtanuláshoz szükséges elméleti tantárgyakat a tanulók továbbra is anyanyelvükön sajátítják el.
Angol nyelven oktatják majd az éneket, a testnevelést, a környezetet, a technikát, negyediktől az országismeretet, ötödiktől pedig a drámajátékot, informatikát is. E mellett természetesen minden évfolyamon angol nyelvi oktatás is folyik. Alsó tagozaton az anyag gyakorlásán és a folyamatos ismétlésen van a hangsúly, míg felsőben a különböző készségek fejlesztése, valamint a tanult ismeretek rendszerezése és tudatosítása az elsődleges cél.
Az Eötvös iskolában hisznek benne, hogy a kéttannyelvű oktatás bevezetésével a tanulók magabiztosan kommunikálnak majd angolul, eszközként használják a nyelvet, és a nemzetközi munkaerőpiacon is megállják a helyüket.

