NISSAN 370Z

A Nissan ikonszerűvé vált sportautó-modellje az elődjénél rövidebb és könnyebb lett, tele van új technológiákkal, többek között a manuális váltók esetében elsőként alkalmazott automatikus fordulatszám-szinkronizáló berendezéssel. . . .

 “Hosszú évek különböző újjászületései során a Nissan Z világszerte sokak számára vált ”az” ikonszerű japán sportautóvá.  Az új Z folytatta ezt a hagyományt. A kétüléses sportautó kiválóan vegyíti az eredendően élvezetes vezetést és a kényelmes mindennapi használhatóságot. A 370Z minden tekintetben igazi Z.”  
Mondta a bemutatón Andy Palmer, a Nissan Motor Co., Ltd. globális terméktervezésért felelős alelnöke 

Röviden a változásokról:

  • Rövidebb autó, szélesebb nyomtáv 
  • Nagyobb teljesítmény: az új 3.7 l-es V6-os motor teljesítménye 331 LE 
  • Könnyebb, de merevebb karosszéria 
  • Nagyobb rakodóhely és jobban kihasználható csomagtartó 
  • Érdekesebb: szinkron fordulatszám-szabályzó a tökéletes kézi fokozatváltás érdekében 
  • Elegánsabb, tökéletesített minőségű belső kivitel 

Nagyobb választási lehetőség: az automataváltós kivitel most első alkalommal Európában is rendelhető 

A 350Z hat évvel ezelőtti piacra lépésekor viharos sebességgel foglalta el helyét a sportautók piacán.  Számtalan díjat és kitüntetést nyert el az egész földgolyón, összehasonlító tesztek egész sorában, és nálánál erősebb vetélytársakat utasított maga mögé. Ehhez képest a most bemutatkozó 370Z, minden szempontból jelentősen felülmúlja elődjét.

Több belső tartalom
A Z-autók hosszú sorának legújabb tagja, a 370Z erősebb, szebb, és agresszívebb lett, miközben a praktikumra, és ezáltal a használati érték növelésére is komoly hangsúlyt fektettek a gyáriak. A vezethetőséget javítja, hogy az első illetve a hátsó nyomtáv 15, illetve 55 mm-rel nőtt, a tengelytáv ugyanakkor 100 mm-rel rövidebb lett, a karosszéria vázszerkezete pedig jóval merevebbé vált.   
Annak érdekében, hogy a vezető ki is használhassa az autóban rejlő lehetőségeket, a V6-os motor hengerűrtartalmát 3.7 literre növelték, a teljesítmény pedig a korábbinál 18 LE-vel nagyobb, vagyis 331 LE lett. A súly lóerő arányt tovább javították, a könnyű szerkezeti anyagokkal. A kocsi saját tömege 32 kg-mal csökkent amiben fontos szerepet játszanak a nagyszilárdságú aluminiumból készült ajtók, a motorháztető és a csomagtér fedél.     

Szinkron fordulatszám-szabályzás 
Kisebb tömeg, nagyobb teljesítmény és fokozott agilitás: mit kívánhatna még a lelkes autórajongó? Mit szólna például az új, egyedülálló hatfokozatú, kézi kapcsolású sebességváltóhoz, amely a szinkron-fordulatszámszabályzó rendszerrel (SRC) van ellátva? Ez a világon az első olyan rendszer, amely teljesen szinkronizált kapcsolási fordulatszám szabályzást valósít meg, és így bármikor lehetővé teszi a sima felfelé és lefelé történő fokozatváltást, ugyanakkor jóval gyorsabb működésű, mint a gyakorlott autóvezetők által alkalmazott „sarok a fékpedálon - lábujjak a gázpedálon, gázfröccs + dupla kuplung” módszer.      

Az új hétfokozatú automata sebességváltó szolgáltatásai között fellelhetjük a DRM rendszert, mely manuális üzemmódban lehetővé teszi a közbenső fordulatszám-összehangolással (gázadással) végzett gyors visszaváltásokat, illetve a kormányra helyezett váltófüleket is. (az európai kivitelű 350Z-hez egyébként eddig nem lehetett automata váltót rendelni).

Bár a 370Z az alapoktól kezdve teljesen új fejlesztés, egyedi stílusjegyei révén tovább viszi, az 1971-ben megszületett 240-es modellel induló „Z” sorozat azóta is egyedülálló hangulatvilágát. Oldalnézetét a rövid első és hátsó túlnyúlással, a hagyományos sportautókra jellemző hosszú motorház és rövid utasfülke jellemzi. Erre a vizuálisan is érzékelhető dinamikára segítenek rá a karakteres sárvédő-domborítások amelyek még inkább kihangsúlyozzák az autó agilitást.

Z formajegyek

Az új autón megtalálunk olyan további Z formajegyeket is, mint a jellegzetes alumínium ajtókilincsek, és az első sárvédőn lévő Z embléma, amely magába foglalja az oldalsó irányjelzőt is.  A tetőoszlopok és a tető dinamikus vonalvezetése a Nissan GT-R szuper-sportautó stíluselemeit viszik tovább.
További jól látható változást jelent a hátsó lámpák ’bumeráng’ alakja, az orr-részbe integrált levegő-belépő nyílás, mely sokakat cápa-állkapocsra emlékeztet.


A 370Z a vezetőt helyezi a középpontba. A műszerfal kialakítása megtartja a középre helyezett, és a vezető felé fordított három jelzőműszert; a vezetőt a teljes hosszra kiterjedő, erőteljes középkonzol választja el az utastól. A tervezők nagy figyelmet fordítottak a felhasznált anyagokra, és a minőségi kidolgozásra.
A 370Z praktikus használhatóságát a nagyobb csomagtartó és az utastéren belüli rakodóhelyek növelése javította. A karosszéria nagyobb merevsége révén ugyanis eltűnhetett a csomagteret eddig uraló keresztmerevítő rúd, így már két közepes méretű bőrönd is befér a 370Z hátuljába.

Hozzászólás

E-mail címe rejtve marad. A kötelező mezők *-al vannak jelölve.

Megszakítás

Legfrissebb cikkek

Képtárak

Kategóriák