Dinamikus, biztonságos és sokoldalú… ez olvasható az új Clió sajtóanyagának bevezetőjében, majd említést tesznek a GT változat harcias vonalvezetésére, de ennél érdemes egy kicsit többet is tudni a Renault nálunk is népszerű kisautójáról.
Az új Clió generációt az átrajzolt karosszéria jellegzetességei révén már messziről felismerhetjük. Ilyen ismertető jel például az autó elején látható nagyméretű és osztatlan hűtőlevegő bevezető, melyet a két ködlámpa és a motorháztetőbe mélyen benyúló, nagyméretű fényszórók vesznek körül. Ezek a formai jegyek a Megane-val való rokonságot próbálják láthatóvá tenni. A hátsó traktus szemrevételezésekor rögtön feltűnik majd, hogy a zárófények is megújult dizájnnal villognak, de e rendszámtábla illetve a ködzárófény és a tolatólámpa sem kerülte el a fiatalító kúrát.
A Clio utasainak biztonságáért felelős mérnökök homlokáról is eltűntek a ráncok, hiszen a EURO NCAP töréstesztjén maximális pontszámmal továbbjutó autó vásárlói mostantól felár nélkül juthatnak hozzá a legmodernebb ESP-hez, a kipörgésgátlóhoz (ASR) és az alulkormányzottságot megakadályozó USC-hez. Mindezek mellé a Dynamique, Luxe és GT változatoknál még az aktív kanyarfényszóró is belép a széria tartozékok közé, de a nyolc légzsák sem okvetlen jellemzője a kategóriának. A „nyolcadik utas az Anti-Submarining-Airbag” mely a háromajtós változatok első ülésében jelenik meg.
Az új modell is felvonultatja a három és ötajtós illetve kombi változatokat. Az utóbbinál 1277 literes csomagtérre számíthatunk. A felszereltség tekintetében sem kell szégyenkeznie az újszülöttnek, hiszen már a belépő modellben is találunk fedélzeti computert, elektromos szervokormányt, rádiótávirányítású központi zárat, ködlámpát,…stb. A tervezők komoly gondot fordítottak a kidolgozásra és a jó minőségű anyagok alkalmazására. olyan opcionális kiegészítők is rendelhetővé váltak, amelyek eddig ebben a kategóriában nem vltak elérhetők.
A GT változat a modellpaletta csúcsaként jelenik meg. A Málta-kék metálfényezés, a 16 colos keréktárcsák, az alu pedálok, a spoilerek, a sportülések és a rengeteg sportos designelem igazi élménycsomaggá teszik a Clio-t. Ehhez persze az adrenalinszint emelésében fontos szerepet játszó motorok is elengedhetetlen szerephez jutnak. Az 1.6 literes, 128 lóerős duplatengelyes motor, a hatsebességes váltóval tökéletesen illeszkedik a sportos kisautókat kedvelő vásárlók elvárásaihoz.
A normál változatok esetében korszerű és környezetbarát motorok kerülnek beépítésre. Ilyen például az 1.2 literes 100 lóerős turbó, vagy a 86 lovas 1.5 literes részecskeszűrős dízel is. Az automata váltót sem kell nélkülözni, hiszen ebből is rendelkezésre áll egy ötsebességes változat. Mindent egybevéve elmondhatjuk, hogy az új Clio egy osztállyal feljebb lépett.