Lehet, hogy Magyar gyártmányú géppel repül Bessenyei Péter a Red Bull Air Race sorozat budapesti versenyén?
A felröppent hírek alapján nem kizárt ez a lehetőség. Ugyanis a Kecskeméttől néhány kilométerre található Balószögön működő Corvus Aircraft Kft. március utolsó napjaiban bemutatta a Racer 540-es műrepülőgépet. Ezzel a magyarországi repülőgépgyártó cég feliratkozott azon kevesek közé, akik ilyen extrém igénybevételnek is ellenálló gépet készítenek. A világon jelenleg három gyártót jegyeznek ezen a területen. Az Mx, az Edge és az Extra mellé ezzel az új fejlesztésű géppel, március 30-tól hivatalosan is belépett a magyar tulajdonú és hazai gyártóbázissal rendelkező Corvus Aircraft is.
A Racer 540-es fejlesztése ugyan százmilliós nagyságrendű összeget emésztett fel, de a tervezők és a tulajdonosok bíznak a gép különleges adottságaiban, és abban, hogy ez rövid időn belül további komoly erkölcsi és anyagi sikert jelenthet a Corvus Aircraft számára. Mint Gecse Tamás, a Kft. ügyvezetője elmondta, a gép ára 107 millió forint. Az „ötnegyvenes” jó szereplésétől nagyon sokat várnak, hiszen akár megsokszorozhatná, a tavaly 470 milliós forgalmú cég bevételeit.
A repülés világában már eddig is jó nevet vívott ki magának ez a hazai cég, hiszen például a könnyen vezethető és megbízható Corvus Crone névre hallgató gépük, hamar lett ismert és közkedvelt a pilóták körében. Manapság a Phantom névre keresztelt széria keltette fel a repülés élménye iránt fogékony emberek, a pilóták és a szakma figyelmét.
A történet 2003-ban indult, amikor egy maroknyi létszámú csapat nekifogott, az addig hagyományosnak tekinthető fémből, hegesztéssel készült gépek helyett, egy könnyűszerkezetes repülőgép kifejlesztéséhez. 2004. februárjában bejegyezték a céget és november 17. már az első próbarepülés napja volt. 2005-ben a dolmányos varjú azaz Corvus Crone MK I hivatalosan is bemutatkozott. Az ezt követő időszakban a cég megalapítja vállalatait az USA-ban és Dél-Afrikában, ahol rövid időn belül bekerül a jónevű gyártók közé. 2007-ben már piacon van az MK II és MK IV, és Friedrichsafenben a legnagyobb európai kisgépes kiállításon bemutatják az új Corvus Phantom UL számára kifejlesztett kevlár-szén hibrid kompozit törzset. 2008 a fejlődés és a fejlesztések jegyében zajlik, majd eljött 2009. március 30. egy feltehetőleg sorsdöntő pillanat a cég életében, a már említett Racer 540-es hazai bemutatásával. Rám és az olvasókra illetve a repülés szerelmeseire, már csak az a feladat hárul, hogy augusztusban a Red Bull Air Race hazai futamán kíváncsian kémleljük az eget, hogy vajon megpillanthatjuk-e, a világ leggyorsabb és legszebb varjúját.
-bögi-