Az RC HYbrid4 koncepcióautó a Peugeot mérnökeinek és formatervezőinek szenvedélyéből és tapasztalatából született. E „GT” kupé, a 2002-es RC és az RC koncepcióautók, illetve a 908 RC (a tavalyi Párizsi Autószalon egyik sztárja) közül hiányzó láncszem, valóságos guruló laboratórium, amely számos stilisztikai, műszaki és technológiai ötletet készít elő jövőbeli alkalmazásra. A teljes mértékben innovatív HYbrid4 hibridrendszerrel hajtott négyajtós, négyüléses, 4x4-es jármű nagyszerűen egyesíti magában az élvezetes autózás és a környezetkímélet szempontjait.
Célja a nagy teljesítmény (230 kW; 313 LE) és a minimális környezeti hatás (a CO2 emisszió kombinált ciklusban csupán 109 g/km, villamos üzemben pedig nulla) ötvözése a legmagasabb szinten.
Ennek az izgalmas, környezetkímélő járműnek minden adottsága megvan, hogy élvezetessé tegye a vezetést, egyben demonstrálja, hogy összebékíthetők az örömteli autózás és a környezetvédelem szempontjai.
Felépítés/motor
A vezetőülést a lehető legelőrébb tolták, ami egyaránt előnyös a megjelenés, a vezethetőség és az utasok rendelkezésére álló tér szempontjából. A karbonhéj alatt 1.6-os THP benzinmotor rejtőzik, 160 kW (218 LE) teljesítménnyel – ugyanolyan, mint a 308 RZC koncepcióautóban. A motor a hátsó tengely előtt, keresztben áll, mögötte nagy csomagtartóval.
Elöl 70 kilowattos (95 LE) villanymotor van. Lítiumion akkumulátor táplálja, amelyet a lassítás és fékezés alatt működő rendszer tölt fel, visszanyert energiából. Az akkumulátorok az utastéren végighúzódó padlóalagútban, a hatfokozatú robotváltó választókarja alatt kaptak helyet. Az első és a hátsó hajtómű között nincs mechanikus kapcsolat, mindent önműködően, vezetékek útján felügyel az elektronika; e technikát «by wire »2003-ban, a Hoggar koncepcióautón alkalmazták először, amelyet két dízelmotor hajtott.
Küllem
Innovatív felépítése ráadásul széppé is teszi a járművet. Az innovatív műszaki tartalom és a négy ülés nem ment a stílus rovására, épp ellenkezőleg, áramvonalas, szoborszerűen finom formát eredményezett. Már a légbeömlővel szegélyezett oroszlános embléma, és az egész orrkiképzés sejteti a karosszéria áramvonalasságát, a fényszórók pedig modern fénydiódás szerkezetűek. Magas ablakvonal, izmos sárvédők vezetik hátra a tekintetet, ahol erős kontúrok között mereszti karmait a felágaskodott oroszlán. Felülnézetből válik uralkodóvá a hatalmas üvegtető, középen kopoltyúval, amely szépen összeolvad az egyéb felületekkel.
Enteriőr
Sajátos az RC HYbrid4 belseje is. Egyrészt az autósport világát idézi, másrészt ultramodern, bőr, alumínium karbon és króm elemekkel. A négy ülés illata és tapintása érzéki öröm az autórajongónak. Repülőgépes műszerfal teremt kellő hangulatot, feketére fényezett háttéren elhelyezett digitális kijelzőkkel (műszerek és tolatókamera) a vezető előtt, és szórakoztató képernyővel az utasoknak. Középen nagy érintőképernyő vezérli a Triangle® rádiót, a navigátort, a légkondicionálót és az autó különféle beállításait.
A padlóalagút motívumát tetőkonzol, afféle „skorpiófarok” ismétli meg, háttérvilágítása sajátos hangulatot teremt.
Felépítés és futómű
Az RC HYbrid4 súlyát könnyű és merev alumínium térváz szorítja le, amely a futó- és hajtóművet hordozza. A karosszéria kompozit anyagú, a futómű elöl-hátul kettős keresztlengőkaros. „Kinetikus” H2 CES konstrukciója kiváló útfogást eredményez a komfort csorbítása nélkül. Lényege, hogy a kétoldali lengéscsillapítók összekapcsolásával szabályozza a karosszéria dőlését és a csillapítást. Feleslegessé teszi a stabilizátort, kanyarban nem engedi megdőlni az autót, és jól kiszűri a rezgéseket.
A négy hűtött féktárcsának besegít az első villanymotor, amely generátorként működve tölti az akkumulátort. A kerekekre Michelin 225/45 R 19-es gumikat szerelnek.
Aerodinamika
Az autó alaktényezője 0,24, ennek és a keresztmetszeti felületnek a szorzata 0,494. A négyrészes első légbeömlő megoldja a lítiumion-akkumulátor hőfejlesztési problémáját. A nyílások nagyságát mozgatható csappantyúk szabályozzák. A motor víz- és töltőlevegő-hűtője a tető közepén kialakított kopoltyún kap levegőt. A kerekek légellenállását karbon „dísztárcsák” csökkentik, a kocsi alatt átáramló levegő pedig a hátsó diffúzornál fejt ki előnyös leszorító hatást. Csúnya spoilerre így nincs szükség.
Környezetkímélő élményautózás
Gondos áramvonalazásával és csökkentett súlyával, elöl elhelyezett villanymotorjával és magas termikus hatásfokú benzinmotorral a hátuljában az RC HYbrid4 a maga kategóriájában magasabb szintre emeli a környezeti hatékonyságot, és tökéletesen illik a korszellemhez: fogyasztása mindössze 4.5 liter/100 km, CO2-emissziója pedig 109 g/km a kombinált ciklus szerint, illetve nulla, ha kizárólag elektromos üzemben működik az autó.
Ez a technika ugyanakkor mind a stílus, mint a vezetési élmény tekintetében megőrzi a Peugeot márkára jellemző értékeket, és valódi örömautózást kínál. A 230 kW (313 LE) teljesítményű hibrid-hajtóművel, az összekerékhajtással és az ultramodern futóművel a legjobb sportkocsikéhoz fogható dinamikát nyújt az autó (0-ról 100 km/órára 4.4 másodperc, 80-ról 120-ra 3.0 másodperc), mindezt összehasonlíthatatlanul élvezetes autózással és minimális környezeti hatással ötvözve.